Гледната точка на Cariad
Автономното шофиране, информационно-развлекателната система и постоянните актуализации ще изискват много по-мощни, но и по-стандартизирани чипове и компютри в бъдещите автомобили. В същото време разходите могат да бъдат намалени, а веригите на доставка на полупроводници да се стабилизират, смята Клаус Хофмокел, директор „Развитие на хардуера“ в IT подразделеното на Volkswagen Group Cariad, цитиран от Automobilwoche.
„В средносрочен план искаме да намалим разнообразието от контролни блокове в превозното средство“, обяснява Хофмокел, добавяйки: „Целта е да отнесем всички микроконтролери до единен стандарт.“
В по-добре оборудваните автомобили все още има до 100 управляващи блока.
„Трябва да намерим нови начини да централизираме компютърните системи в автомобила“, посочва Хофмокел. „В допълнение към по-простите актуализации на софтуера и по-лесната поддръжка, това също улеснява управлението на различните вериги на доставки“, добавя той.
Заради коронакризата снабдяването на нужната електроника се превърна в предизвикателство за автомобилния сектор като много концерни трябваше да свият производството.
За да може да се конкурира успешно с компании като Tesla, когато става дума за ключовите технологии при чиповете, Volkswagen иска да планира системите от самото начало. „Ние сме по-малко загрижени за изграждането на изцяло собствен дизайн за чиповете“, пояснява Хофмокел. „Следващата стъпка е по-скоро да се обособи съвместен дизайн между автоконцерните и производителите на полупроводници – тоест, да се определя съвместно кои системи работят най-добре“, добавя той.
VW избра Bosch и американската Qualcomm за партньори. Търси се поетапен план, според Хофмокел. „В сътрудничество с Qualcomm първоначално ще използваме съществуващи дизайни на чипове, които ще бъдат интегрирани в операционната система на VW. По-късно фокусът ще падне върху разработването на персонализирани чипове“, изтъква мениджърът.
В следващите поколения автомобили ще се използват все по-малки високопроизводителни чипове. „Колата на бъдещето е високопроизводителен компютър на колела. Затова се нуждаем от огромно количество изчислителна мощност, съчетана с възможно най-ниската консумация на енергия“, обяснява Хофмокел.
Никога не бива да се забравя сигурността на доставките. „Намираме се в момент, когато трябва да поемем ангажимент към производителите на полупроводници приблизително пет години предварително за това кои чипове искаме да купим в бъдеще и в какви количества“, изтъква Хофмокел.
Като един вид всеобхватна IT марка Cariad трябва да мащабира разработването на самопрограмиран софтуер и да го интегрира в електрониката на различните филиали на VW.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
преди 3 години Ами то писането на SW не е като завиването на гайки и болтове. Тия са пътници. По скоро google и apple ще направят кола отколкото тези да напишат SW. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ханса никога в IT технологии не бил бил добър. Докато Японската електроника е безотказна то немската е проблемна.Особено след 2005 година с СО2 емисионните стандарти като беше въведено EURO-4 като на км без значение колко кс е автомобилът нормативният показател беше 180 gr/км емисии. Тъй като целият горивен процес ( според положението на *** на газта - кол.въздух, кол. гориво, въртящият момент, оборотите нивото на изгорелите газове ) всички тези параметри се контролират по електронен път от EGU. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Защото и други като теб не виждат, затова е изтипосан за шеф, и затова нещо дето трябва да е готово 2021, по последни данни няма да е готово преди 2025... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Уникален коментар.Този на снимката е шеф на стотици хиляди хора в групата Фолксваген, не само на тез девелопъри.Не виждам никакво значение дали е писал код или не. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години На тоя от снимката, от *** му талант хвърчи. Сигурно един ред код не е написал през живота си, ама шеф на 5000 девелопера. Затова всичко е тотал щета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар