IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Митата на Тръмп карат автомобилните компании и доставчиците да прекроят своите стратегии

Редица бизнеси чакат повече яснота около търговската политика на президента на САЩ, за да пренасочат своите инвестиции и разходи

09:45 | 22.03.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Годишните приходи на компанията възлизат на около 300 милиона долара.

„Индустрията е в парализа“, коментира Майкъл Робинет от S&P Global Mobility. „Никой няма идея къде да инвестира или как да инвестира. Това е по-лошо от Covid, тъй като липсва стабилна среда за планиране“, добавя той.

Volkswagen, която притежава Porsche, Audi и новата марка Scout, се опитва да изгради стратегия за новата ера на търговски бариери. Компанията обмисля разширяване на завода си в Чатануга, Тенеси, и разглежда възможността да се разшири в други обекти в югоизточната част на САЩ, тъй като иска да ограничи риска от по-високи налози. Новият завод на Scout за 2 млрд. долара в Блайтууд, Южна Каролина, който трябва да започне производство през 2026 г., е друг вариант, който се разглежда.

Индустрията се подготвя за това, което предстои, след като на 5 март спечели едномесечна отсрочка от президента Тръмп за автомобилните мита, при условие че производителите се върнат на масата за преговори с планове да инвестират допълнително в САЩ.

Ford е наела транспортни фирми и е осигурил складове в щати като Мичиган и Охайо, за да транспортират продукцията от завода за двигатели в Есекс в Уиндзор, Онтарио, преди да влязат в сила митата.

Двигателите са от ключово значение за сглобяването на автомобили в заводите на Ford в Кентъки, Мичиган и Охайо, в които работят почти 20 хил. работници общо. Без частите тези фабрики ще спрат работа.

Clips & Clamps

Азнавориан от Clips & Clamps Industries казва, че цената на въглеродната стомана е започнала да се покачва веднага след встъпването в длъжност на Тръмп, много преди да бъдат наложени 25-процентните мита върху стоманата и алуминия.

Неговата компания купува материала в САЩ, за да направи персонализирани скоби, които да захващат отделните части в превозното средство.

Индустриалният показател за горещо валцувана въглеродна стомана се повиши с повече от 35% след встъпването в длъжност на Тръмп. Въпреки че договорите на Clips & Clamps ѝ позволяват да избегне по-високите цени на стоманата, след април компанията ще трябва да реши кой да поеме увеличенията на разходите.

Тя отхвърля идеята, че добавянето на митата ще засили производството на стомана в САЩ и ще помогне за намаляване на цените на вътрешния пазар.

Азнавориан е превърнал редовните си срещи с мениджърския си екип в разширена сесия за изготвяне на стратегия, дискутирайки в каква посока може да тръгне Тръмп, като се обменя информация с ръководителя по планирането на покупките и производството.

Той сравнява настоящия търговски хаос с пандемията, когато веригите на доставки бяха прекъснати и цените скочиха.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:27 | 22.03.25 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още