IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Автомобилните концерни лобират пред Тръмп заради митата и електромобилите

Индустрията засилва натиска си, тъй като се опасява от нарастване на разходите и политически хаос, изтъква изпълнителният директор на Ford Джим Фарли

07:41 | 17.02.25 г. 5
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Главният изпълнителен директор на Ford Motor Джим Фарли предупреди политиците във Вашингтон миналата седмица, че митата ще навредят на американските автомобилни компании - поредният опит на ръководител на компания от автоиндустрията да се противопостави на политическите планове на американския президент Доналд Тръмп, пише Wall Street Journal.

Фарли казва, че митата върху вноса от Мексико и Канада ще бъдат от полза за чуждестранните конкуренти. Той подчертава значението на федералните субсидии за електрическите превозни средства и батериите, твърдейки, че те са необходими, за да се предотврати изоставането на американските компании от китайските производители, които напредват бързо в тази област.

„В момента наблюдаваме глобален уличен бой в автомобилната индустрия“, изтъква Фарли пред инвеститори на събитие на Wolfe Research миналата седмица. Въпреки че вижда ангажимент в обещанието на Тръмп да се укрепи автомобилната индустрия и производството в САЩ като цяло, „засега това, което виждаме, е много разходи и много хаос“.

Ръководителите на автомобилните производители се тълпят във Вашингтон през последните седмици, за да лобират за списък с приоритети. Те се срещат с представители на администрацията на Тръмп и с други официални лица, близки до Белия дом, за да представят лично дневния си ред пред Тръмп.

Приоритетите на администрацията, особено по отношение на търговията, разтърсиха индустрията, която е силно зависима от вноса за своята производствена дейност. Предложените мита заплашват да свият и без това топящите се маржове на компаниите, като техните ръководители се опасяват, че оттеглянето на федералната подкрепа за електромобилите може да задълбочи загубите при тази технология.

В четвъртък Тръмп подписа меморандум за въвеждане на реципрочни мита, нареждайки на федералните агенции да проучат как да коригират наличните американски митнически налози, за да съответстват на тези на съществуващите мита, наложени от други страни. Заповедта обаче изключва незабавното въвеждане на нови търговски бариери. Чрез нея Тръмп по-скоро нарежда на Министерството на търговията и търговските представители на САЩ да представят доклад за следващите мерки с проучвания, които се очаква да бъдат завършени до 1 април.

Президентът заяви на пресконференция по време на подписване на заповедта в Овалния кабинет, че скоро ще бъдат наложени мита върху вноса на автомобили.

Ръководителите на автомобилните компании - от малки производители на авточасти до големи концерни - казват, че прекарват много време в планиране на различни сценарии в зависимост от това как и кога се прилагат митата. Базираната в Диърборн, щата Мичиган, Ford разполага с екипи, които анализират потенциалните последствия от митата, ако бъдат приложени, и изготвят планове за преразглеждане на цялата верига на доставки, посочва финансовият директор на компанията Шърли Хаус.

Мито от 25% върху вноса на стоманата и алуминия, което Тръмп обяви в неделя, вероятно ще увеличи разходите в цялата индустрия, ако влезе в сила през март, изтъкват анализатори. Фарли предупреди, че дори спекулациите за мита могат да повишат цените във веригата на доставки.

Автомобилните компании и доставчиците им получиха отсрочка миналата седмица, когато Тръмп забави с един месец прилагането на 25% мита върху стоки от Мексико и Канада. Анализатори тогава казаха, че тези налози биха могли да заличат повече от половината от печалбата на General Motors и да тласнат към фалит много производители на авточасти.

Междувременно Тръмп заплаши да оттегли федералната помощ за електромобилите на стойност десетки милиарди долари, която според автомобилните компании е от решаващо значение, за да постигнат рентабилност в този бизнес. Президентската администрация също така обмисля облекчаване на федералните правила, които определят конкретни изисквания за икономия на горивото при превозните средства.

Други ръководители на автомобилни концерни също посетиха Тръмп през последните седмици, включително главният изпълнителен директор на General Motors Мари Бара.

Концернът започна да се подготвя за потенциални мита срещу Мексико и Канада в деня, в който Тръмп обяви подобни заплахи, разкрива Бара. General Motors може да смекчи с 30% до 50% ефектите от тези мита, без да разчита на допълнителен капитал.

Джон Елкан, председател на Stellantis, посети Тръмп два пъти в дните преди встъпването му в длъжност, обсъждайки евентуални инвестиции на групата в нов производствен капацитет в САЩ, включително повторно отваряне на завод в Илинойс.

По време на срещи с представители на Hyundai Motor и други автомобилни производители, бъдещият министър на търговията Хауърд Лътник подчерта, че ако автомобилните компании подкрепят производството и заетостта в САЩ, няма да бъдат засегнати от митата.

Някои лобисти от автомобилната индустрия насърчиха служителите на администрацията на Тръмп да освободят от мита компаниите, които вече спазват правилата, определени в търговското споразумение между САЩ, Мексико и Канада, което беше договорено по време на първия мандат на Тръмп.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:41 | 17.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

4
rate up comment 3 rate down comment 15
гъбко
преди 1 месец
До: Slavi.13 ... Славе, Славенце , в модерните заводи не могат да работят хора само с обща култура , изискват се огромен куп специфични инженерни знания и възможност за работа с два-три инженерни специализирани софтуерни продукта . С философия , история и икономика не взимат за работа там ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 16
гъбко
преди 1 месец
До: Slavi.13 ... Славе, Славенце , що се набираш под материали в които си зверски бос ?! В промишлеността на УСАто има 12,7млн работни места и 1,9млн НЕЗАЕТИ РАБОТНИ МЕСТА в нея !! Малко повече от половината незаети работни места са поради недостиг на квалификация !! Значи промишлеността не може да намери за текущите си заводи почти 2млн хора , ти се упражняваш като рижото какаду в Белият дом , как ще се строят и наемат хора ?! М/у другото средната работна заплата е малко над $100хил на година!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 21 rate down comment 3
Slavi.13
преди 1 месец
Тръмп иска да накара тези самозабравили се *** да върнат производствата в САЩ. Те забравиха, че има нещо повече от милиардите и печалбите и изнесоха заводите си, като оставиха Америка да зависи от разни бантустани. Да ще печелят на в разумни граници. Не може да правят части в Африка и Азия, а да лепят етикети Произведено в САЩ. Много хубаво да плащат по 100 долара заплати на гладните, а да продават все едно ...Щом Мъск си мълчи , значи и Форд може.Просто трябва да се вози на Фиеста ))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 18
гъбко
преди 1 месец
Хаха , да се оправят хамериканците с техните пикапи ... :))) ... в Европа сме изкъртили фаянса в продажбите на електрики и хибриди! Специално електриките са с ръст около 18% за януари. Тотален спад на поднебесните - нема и 5хил бройки за целият ЕС , ако изключим трите европейски марки , теслата се е самозакопала буквално , търси ново дъно . Най-умният , най-красивият , най-надареният и най-мирянско настроен президент нали си джитка с каляската линкълн , кво го интересува кво яздат другите ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още