Един от показателите, че автомобилната индустрия преживява големи сътресения, е когато марка, известна с практични и достъпни автомобили, печели много повече пари от такава, която продава някои от най-желаните и скъпи автомобили в света, пише Bloomberg.
Такава е ситуацията във Volkswagen AG. Последният финансов отчет показа, че марката за масовия пазар Skoda продължава да набира инерция, докато листнатия производител на премиум автомобили Porsche AG едва успява да реализира печалба.
Оперативната печалба на Skoda за второто тримесечие от 739 млн. евро е най-голямата в историята на чешката компания и се равнява на колосалните 9,5% оперативна възвръщаемост на продажбите - нива, с които един производител на луксозни автомобили би се гордял.
За разлика от това, автомобилният бизнес на Porsche реализира нищожните 154 млн. евро оперативна печалба; макар че числото включва еднократни обезценки, това се равнява на марж от 1,9% и представлява огромно влошаване в сравнение с маржа от 17,8%, отчетен година по-рано.
Porsche ще публикува по-подробни финансови данни следващата седмица.
Обикновено автомобилните производители, които продават скъпи автомобили, се гордеят с много по-високи маржове на печалба (благодарение на своите богати и лоялни клиенти). Но сега ситуацията в автомобилния свят е различна, тъй като комбинация от американските мита и засилваща се китайска конкуренция подейства като леден душ за марки като Porsche, докато компании с по-регионален фокус като Skoda остават по-спокойни.
Porsche предупреди служителите си да се подготвят за съкращения на разходите и призна, че бизнес моделът ѝ „вече не работи в сегашния си вид“ на фона на спадащите продажби в Китай, недобре преценената стратегия за електрически превозни средства и нарастващите разходи около американските мита. Всички автомобили, които Porsche продава в САЩ, се внасят от Европа и политическите усилия за намиране на приемлив търговски компромис досега се оказват безрезултатни.
Премиум марката Audi, също част от Volkswagen, е изправена пред подобни трудности; и за да се справи с проблемите в Китай, компанията залага на пускането на нова електрическа марка за китайския пазар, която не включва популярната ѝ емблема с четирите пръстена.
За разлика от това, основните масови марки на Volkswagen се представят изненадващо добре. Макар Skoda продава известно количество автомобили на редица пазари, включително Индия и Китай, по-голямата част от продажбите ѝ са в Европа. Отминаха дните, когато колите на Skoda изглеждаха евтини; днес марката се усеща по-луксозна, дизайнът е по-здрав и модерен, а гамата ѝ включва бързо продаващи се модели, задвижвани с батерии, като например SUV Enyaq.
Skoda също така се възползва от конкурентни производствени разходи и споделяне на компоненти с по-широката група VW.
Представянето на Skoda показва „какво може да се направи в тази среда с добра продуктова същност, съчетана с добра структура на разходите“, посочва главният финансов директор на германската група Арно Антлиц пред анализатори.
Всъщност другите марки в рамките на Volkswagen биха могли да се поучат от това - включително Porsche.
Една от силните страни на разрастващата се империя на концерна, съставена от множество марки, е способността ѝ да компенсира трудностите в една част от бизнеса с по-висока печалба в друга. Като цяло, американските мита и китайската конкуренция, разбира се, имат сериозен отрицателен ефект - печалбата на групата за първото полугодие спадна с една трета до 6,7 млрд. евро, а VW понижи прогнозата си за печалбата за цялата година, подчертавайки необходимостта от по-нататъшно съкращаване на разходите. Но Skoda спаси VW от още по-катастрофалния резултат. Скоро това вече може да не е такава изненада.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 4 месеца Шкодата е част от групата ВАГ. Потъва ли групата, Шкодата няма как да остане сама на повърхността. отговор Сигнализирай за неуместен коментар