Google обяви в неделя, че новинарските уебсайтове с абонаменти вече няма да са задължени да предоставят на потребителите по три безплатни статии на ден или да са изправени пред по-малка яснота по отношение на резултатите от търсенето, като отпуска правилата си след оплаквания от медийни гиганти като News Corp, предава Ройтерс.
През последното десетилетие политиката на Google за "първият клик е безплатен" спомогна да се гарантира, че неабонираните потребители няма да бъдат изтикани от тези, които плащат за абонамент, когато кликнат върху новинарски статии от търсенията.
Google, най-голямата част на холдинга Alphabet Inc, твърди, че безплатните проби ще доведат до увеличаване на абонаментите.
Но това доведе до спорадични резултати, а медийни компании, като компанията майка на Wall Street Journal News Corp все повече се оплакват, че потребителите, които безплатно четат статии в социалната мрежа, са довели до спад на продажбите.
През тази година Wall Street Journal спря да спазва правилата на Google, което доведе до спад в класациите по търсене, но до увеличение на абонаментите.
"През последната година имахме ясни индикации, че е важно издателите да увеличат приходите от абонамент", казва Ричард Гинграс, вицепрезидент на Google за новинарското съдържание.
Той каза, че броят на новините, за които се плаща, е достигнал критична маса през последната година - до такава степен, че е смислено Google да започне да разработва инструменти за тях.
Сега Google разчита на по-леките правила и абонаментния софтуер, който е в процес на разработка, за да спре Wall Street Journal и други издатели да не задържат ценно съдържание.
От сега нататък издателите ще могат да избират сами колко, ако има такива, безплатни статии ще предлагат на търсещите в Google.
Търсачката също така планира да пусне безплатен софтуер през следващите месеци за издатели, което позволява на потребителите да плащат за съдържание с информация за кредитните им карти, която по-рано са предоставили на гиганта в търсенето.
Целта е да се улеснят бързите покупки, които биха могли да отнемат само едно кликване, казва Гинграс. Имената и имейлите на клиентите ще бъдат споделени с издателите.
Отделен инструмент ще предостави на издателите данни за това как да увеличат максимално регистрациите с персонализирани оферти.
"Търсенето в Google е ценно, защото там има богата екосистема", казва Гинграс. „Докато мрежата остане здрава, това ще е много добре за нашия основен бизнес. Нашата цел не е да създадем на издателите нови начини на работа".
Facebook, най-големият конкурент на Alphabet в онлайн рекламата, също работи над подобни инструменти за регистрация на абонати. Apple пусна през миналата година възможността за поддръжката на платени абонаменти в приложението си за новини.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор