Той посочи, че тече битка в САЩ – от една страна между демократи, природозащитници и Tesla, а от друга – между републиканци и традиционната автомобилна индустрия, която ще определи бъдещето на автомобилния парк.
Според Желев целите на автомобилния парк в САЩ ще се променят спрямо това кой ще надделее в това надиграване. „Автомобилната индустрия става жертва на духа на спорове, тъй като промените в нея се случват бавно и тромаво“, коментира той.
Автомобилният експерт напомни, че геополитическите събития оказаха натиск върху бюджета на Германия и управляващите спряха субсидиите за електромобили в страната. „Подобрен тип субсидии водят до миграция на потребители, като се вижда, че потреблението следва субсидиите и за това видяхме спад в продажбите в Германия след края на стимулите“, обясни, Желев и отбеляза, че случаят там показва и друг феномен – при наличието на субсидии, потребителят следва тях, а не качеството на крайния продукт.
Автомобилният експерт отбеляза, че един от най-тежко и сложно регулируемите пазари е автомобилният. „Склонността и изкушението да бъде регулиран автомобилният пазар очевидно са много високи, а склонността на законодателя да го прави по начин, който да няма толкова големи и толкова сложни отрицателни последствия, очевидно не е висока“, отчете Желев.
Той добави, че у нас електромобилите не заемат дори 0,5% от автомобилния парк, а делът на продажбите на този вид коли спрямо тези на всички нови автомобили е три пъти по-малък от европейската норма, което се обяснява и с липсата на субсидии.
Защо се вдигат цените на някои марки употребявани автомобили? Подлежи ли на рециклиране остатъчният продукт от вторичната преработка на автомобилните батерии? Ще допринесат ли проекти по Националния план за възстановяване и устойчивост за подмяна на автомобилния парк у нас?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
преди 1 година Доказателството за долното ми твърдение вади очи: в момента управляват демократите, върви истерична манипулация относно измененията на климата, щедро се маже зелен хайвер, а продажбите на електрокари в САЩ стагнират, вкл. и на американската гордост - Тесла. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година *Той посочи, че тече битка в САЩ от една страна между демократи, природозащитници и Tesla, а от друга между републиканци и традиционната автомобилна индустрия, която ще определи бъдещето на автомобилния парк.* - Пълни глупости! Републиканците няма да забранят на никого да произвежда и купува електрокари, ако спечелят. Гусин *експертът* много подценява свободната воля и прагматизъм на участниците на американския пазар - бизнес и потребители. Всяка манипулация е до време. И в двете посоки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар