IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Калоян Желев: Изборите в САЩ и Европа ще определят бъдещето на автомобилната индустрия

Тя става жертва на духа на спорове, тъй като промените в нея се случват бавно и тромаво, коментира автомобилният експерт

11:41 | 31.01.24 г. 3

Очертават се интересни избори в Европа и САЩ, като резултатът от тях ще определи бъдещия баланс в автомобилната индустрия. Това мнение изрази в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria автомобилният експерт Калоян Желев.

Той посочи, че тече битка в САЩ – от една страна между демократи, природозащитници и Tesla, а от друга – между републиканци и традиционната автомобилна индустрия, която ще определи бъдещето на автомобилния парк.

Според Желев целите на автомобилния парк в САЩ ще се променят спрямо това кой ще надделее в това надиграване. „Автомобилната индустрия става жертва на духа на спорове, тъй като промените в нея се случват бавно и тромаво“, коментира той.

Автомобилният експерт напомни, че геополитическите събития оказаха натиск върху бюджета на Германия и управляващите спряха субсидиите за електромобили в страната. „Подобрен тип субсидии водят до миграция на потребители, като се вижда, че потреблението следва субсидиите и за това видяхме спад в продажбите в Германия след края на стимулите“, обясни, Желев и отбеляза, че случаят там показва и друг феномен – при наличието на субсидии, потребителят следва тях, а не качеството на крайния продукт.

Автомобилният експерт отбеляза, че един от най-тежко и сложно регулируемите пазари е автомобилният. „Склонността и изкушението да бъде регулиран автомобилният пазар очевидно са много високи, а склонността на законодателя да го прави по начин, който да няма толкова големи и толкова сложни отрицателни последствия, очевидно не е висока“, отчете Желев.

Той добави, че у нас електромобилите не заемат дори 0,5% от автомобилния парк, а делът на продажбите на този вид коли спрямо тези на всички нови автомобили е три пъти по-малък от европейската норма, което се обяснява и с липсата на субсидии.

Защо се вдигат цените на някои марки употребявани автомобили? Подлежи ли на рециклиране остатъчният продукт от вторичната преработка на автомобилните батерии? Ще допринесат ли проекти по Националния план за възстановяване и устойчивост  за подмяна на автомобилния парк у нас?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:59 | 31.01.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 3
Tikva007
преди 5 месеца
Доказателството за долното ми твърдение вади очи: в момента управляват демократите, върви истерична манипулация относно измененията на климата, щедро се маже зелен хайвер, а продажбите на електрокари в САЩ стагнират, вкл. и на американската гордост - Тесла.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 3
Tikva007
преди 5 месеца
*Той посочи, че тече битка в САЩ от една страна между демократи, природозащитници и Tesla, а от друга между републиканци и традиционната автомобилна индустрия, която ще определи бъдещето на автомобилния парк.* - Пълни глупости! Републиканците няма да забранят на никого да произвежда и купува електрокари, ако спечелят. Гусин *експертът* много подценява свободната воля и прагматизъм на участниците на американския пазар - бизнес и потребители. Всяка манипулация е до време. И в двете посоки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още