IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Всеки десети потребителски заем от "УниКредит Булбанк" е сключен онлайн

При онлайн банкирането не се изисква заплащането на такса

18:57 | 06.02.23 г.
Снимка: Stefan Wermuth, Bloomberg
Снимка: Stefan Wermuth, Bloomberg

От началото на годината всеки десети потребителски кредит в "УниКредит Булбанк" е сключен дигитално. Най-бързо изтегленият онлайн потребителски заем е за 13 минути, а 50% от кредитите се одобряват и усвояват до третия час при кандидатстването, сочат данни на банката за дигиталното банкиране у нас.

„Наблюдаваме промяна в нагласата на клиентите, които искат бърз и удобен процес, очакванията ни са за съществена промяна в процента на дигитални сделки. До 2025 г. целта е всеки пети клиент да използва дигиталните възможности при необходимост от заеми“, заяви Борислав Генов, директор "Банкиране на дребно" и член на управителния съвет на "УниКредит Булбанк".

Предимството при банкирането онлайн е, че не се изисква заплащането на такса, а дигиталното кандидатстване е изключително облекчено. Условие е клиентът да притежава квалифициран електронен подпис.

В банката констатират още, че потребителите предпочитат да кандидатстват за кредит онлайн през работно време.

45% от потребителските заеми се сключват при фиксирана лихва.

Като отличителна специфика при предпочитанията между традиционното и дистанционно сключване на потребителски кредит се очертава размерът на сумата. При дигитално сключените потребителски заеми се отчита по-малък размер на кредита – средно около 5 хиляди лева, докато за по-големи суми над 18 хиляди лева се запазва тенденцията за физическа консултация с експерт и посещение на банков офис при кандидатстване за кредит.

Спрямо профила на клиентите не се наблюдават съществени различия при дистанционно кандидатстване за потребителски кредит. 58% от мъжете предпочитат дигиталния процес, а 42% от жените кандидатстват дистанционно.

Що се отнася до тенденциите във възрастовото разпределение, 40% от клиентите до 37 години предпочитат традиционния процес при придобиване на потребителски кредит, а 50% в същата възрастова група избират дигиталния. Перспективата пред дигиталните услуги е този процент да се покачва все повече.  

Източник: УниКредит Булбанк Източник: УниКредит Булбанк

Една от най-новите дистанционни услуги през дигитални канали е платформата Omnichannel, която предоставя възможност за заявяване и получаване на потребителски кредит до 75 хил. лева изцяло дистанционно през приложението за мобилно банкиране Булбанк Мобайл, достъпно безплатно през Google Play, iOS и AppGallery. 

От банката потвърдиха, че не се наблюдава повишение на необслужваните заеми при дигиталното банкиране в сравнение с традиционното, като просрочията над 90 дни са 1%.

Дигитално обслужване се предлага и при ипотечни заеми, като условието е изповядването на сделката да е пред нотариус.

Според Ивайло Главчовски, изпълнителен директор на "УниКредит Кънсюмър Файненсинг", услугите освен че са съобразени с времето и ангажираността на клиентите, имат и пряко положително отражение върху околната среда. Той посочи, че за един потребителски кредит, когато е сключен във филиал на банката, средно се употребяват 10 листа хартия, за което се ползват 130 литра вода.

По думите му УниКредит Булбанк акцентира върху бизнеса, който се развива по устойчив начин. Проучване по нови ESG стандарти оценява доколко фирмите отговарят на изискванията, за да бъдат одобрени за клиенти на банката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:02 | 06.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Икономика и политика виж още

Коментари

Финанси виж още