Той напомни, че в последната година и половина има цикъл за повишаване на лихвените проценти и това увеличение се отразява на цената на финансирането. Според Караиванов този хроничен проблем продължава и той смята, че ако се задълбочи, ще има по-малък капацитет българската икономика да реализира ръст.
Караиванов посочи, че тази година ще е изключително важно да се получи стабилен парламент, който поне да гласува законите, необходими за Националния план за възстановяване и устойчивост, за да „може поне парите по него да се реализират“.
По думите на макроикономиста в добрите години, когато България е реализирала ръст над 5%, делът на инвестициите е бил 24-27% от брутния вътрешен продукт, а в последните години е 20-22%. „Необходими са три до четири процента от БВП на година допълнително инвестиции, за да има две-три години последователно натрупване, което да доведе до добър резултат“, коментира Васил Караиванов.
Той е на мнение, че за България ще е важен докладът, който ще бъде направен през юни за конвергентността на българската икономика с тази на еврозоната по отношение на приемането ни във валутния блок. „Ще се направят компромиси от икономическа гледна точка, за да се реализира политическата цел – присъединяване на България към еврозоната“, смята Караиванов.
Какви са предизвикателствата пред европейската икономика. Ще има ли рецесия в Европа след като ЕЦБ увеличи лихвите?
Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването „В развитие“ гледайте тук.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
преди 2 години Липсата на инвестиции си има конкретно име от близките 12-14 години в Българската политика и хората около него ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: xapoznaiОтговора не е толкова елементарен . На първо място проблем е демографията , след това имаме много монополизирани сектори, навлизането на чужди вериги отсякоха българските дребни производители от пазара и т.н. . Концесионирането на бургаското пристанище е белег на съвсем други процеси който нямат много връзка с веригите на стокови доставки :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Споко! Сега като ни вкарат в еврозоната и като текнат едни пари!!! Вервайте ми! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Защото нема пазар... Нема лев, а хората правят инвестиции там дето ше изкярят... И все пак покрай прекрояването на веригите за доставки може и да намажем... Американци влязоха в концесията на бургаското пристанище, говори се за разширение, може и да изскочи заек... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Добре де , що някой не се понапъне и отговори на въпросаа : що нема инвестиции ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар