IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Ръстът на продажбите и свиването на разходите дават тласък на акциите на Diageo

Подобно на конкурентите си, компанията е затруднена от последиците от търговските мита на американския президент Доналд Тръмп

15:35 | 05.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Акциите на Diageo отбелязаха най-голямото си ценово повишение за последните почти пет години, след като производителят на алкохолни напитки обяви, че очаква да поддържа растежа на продажбите си през тази година. Компанията обяви и допълнителни съкращения на разходите след внезапното напускане на главния изпълнителен директор, съобщава Bloomberg.

Производителят на уиски Johnnie Walker съобщи във вторник, че органичният растеж на продажбите тази година вероятно ще бъде 1,7% – колкото и миналата година, което е малко повече от очакванията на анализаторите. Това се дължи на ценовия растеж и по-високия обем, което компанията приписва на силното търсене от страна на по-младите потребители.

Акциите на Diageo, които се сринаха с почти 30% през тази година до затварянето на пазара в понеделник, поскъпнаха с 7% – най-голямото дневно повишение от ноември 2020 г. След това обаче цената на акциите все пак ограничи ръста си.

Подобно на конкурентите си Diageo е затруднена заради последиците от търговските мита на американския президент Доналд Тръмп и опасенията на потребителите, че те ще подхранят инфлацията. Diageo заяви, че сега очаква годишен удар от митата в размер на 200 млн. долара. Това е увеличение спрямо предишната оценка от 150 млн. долара, половината от които компанията заяви, че може да смекчи.

Diageo обяви, че ще разшири програмата си за намаляване на разходите до 625 млн. долара за три години в сравнение с предишната цел от 500 млн. долара. Въпреки че не е основната цел на икономиите, вероятно ще има някои съкращения на работни места, заяви Ник Джаниани, който беше назначен за временен изпълнителен директор след напускането на Дебра Крю миналия месец.

Макар потребителската среда да остава трудна, клиентите от поколението Z продължават да харчат и да излизат, което стимулира търсенето на безалкохолни напитки и готови за консумация коктейли, заяви Джангиани пред репортери по време на телефонна конференция.

Прогнозата за ръст на продажбите за 2026 г. е сдържана, „но включва известните митнически разходи и трябва да бъде постигната безпроблемно“, казва анализаторът от Bloomberg Intelligence Дънкан Фокс в бележка. Според него ръстът на обема показва, че маркетинговата стратегия на Diageo е убедила потребителите да се върнат към марките на компанията.

И все пак САЩ и Китай отбелязват по-слаби потребителски разходи, както и пазари като Германия, където по-високата цена на уискито се е отразила негативно на резултатите на Diageo. Продажбите в Северна Европа спаднаха с 13,9% през миналата година.

Diageo реорганизира части от европейския си бизнес, за да отговори на различни вкусове, като по-специално разделя Южна Европа на отделни екипи. „Италия предпочита аперитиви, Франция е най-големият пазар за уиски в Европа, а Испания се ориентира към това, което наричаме „непринудена обстановка“, каза Джаниани.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:36 | 05.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още