Акциите на Diageo отбелязаха най-голямото си ценово повишение за последните почти пет години, след като производителят на алкохолни напитки обяви, че очаква да поддържа растежа на продажбите си през тази година. Компанията обяви и допълнителни съкращения на разходите след внезапното напускане на главния изпълнителен директор, съобщава Bloomberg.
Производителят на уиски Johnnie Walker съобщи във вторник, че органичният растеж на продажбите тази година вероятно ще бъде 1,7% – колкото и миналата година, което е малко повече от очакванията на анализаторите. Това се дължи на ценовия растеж и по-високия обем, което компанията приписва на силното търсене от страна на по-младите потребители.
Акциите на Diageo, които се сринаха с почти 30% през тази година до затварянето на пазара в понеделник, поскъпнаха с 7% – най-голямото дневно повишение от ноември 2020 г. След това обаче цената на акциите все пак ограничи ръста си.
Подобно на конкурентите си Diageo е затруднена заради последиците от търговските мита на американския президент Доналд Тръмп и опасенията на потребителите, че те ще подхранят инфлацията. Diageo заяви, че сега очаква годишен удар от митата в размер на 200 млн. долара. Това е увеличение спрямо предишната оценка от 150 млн. долара, половината от които компанията заяви, че може да смекчи.
Diageo обяви, че ще разшири програмата си за намаляване на разходите до 625 млн. долара за три години в сравнение с предишната цел от 500 млн. долара. Въпреки че не е основната цел на икономиите, вероятно ще има някои съкращения на работни места, заяви Ник Джаниани, който беше назначен за временен изпълнителен директор след напускането на Дебра Крю миналия месец.
Макар потребителската среда да остава трудна, клиентите от поколението Z продължават да харчат и да излизат, което стимулира търсенето на безалкохолни напитки и готови за консумация коктейли, заяви Джангиани пред репортери по време на телефонна конференция.
Прогнозата за ръст на продажбите за 2026 г. е сдържана, „но включва известните митнически разходи и трябва да бъде постигната безпроблемно“, казва анализаторът от Bloomberg Intelligence Дънкан Фокс в бележка. Според него ръстът на обема показва, че маркетинговата стратегия на Diageo е убедила потребителите да се върнат към марките на компанията.
И все пак САЩ и Китай отбелязват по-слаби потребителски разходи, както и пазари като Германия, където по-високата цена на уискито се е отразила негативно на резултатите на Diageo. Продажбите в Северна Европа спаднаха с 13,9% през миналата година.
Diageo реорганизира части от европейския си бизнес, за да отговори на различни вкусове, като по-специално разделя Южна Европа на отделни екипи. „Италия предпочита аперитиви, Франция е най-големият пазар за уиски в Европа, а Испания се ориентира към това, което наричаме „непринудена обстановка“, каза Джаниани.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа