Къща в покрайнините на Чикаго, станала известна благодарение на филма „Сам вкъщи“, беше продадена за 5,5 млн. долара в една от малкото сделки, сключени над офертната цена, съобщава Bloomberg.
Къщата в колониален джорджиански стил на ул. „Линкълн“ 671 в богатото предградие „Уинетка“ беше продадена в рамките на седмица след излизането си на пазара през май. Собствениците Триша и Тим Джонсън искаха 5,2 млн. долара за имота, но получили многобройни оферти, които повишили цената.
„Макар че това е краят на една ера за продавачите, знаем, че новите собственици ще създадат много прекрасни спомени тук“, коментира Даун Маккена, брокер на недвижими имоти от Coldwell Banker Realty, представляващ продавачите.
Къщата с площ от 850 кв. м разполага с пет спални и е била ремонтирана през 2018 г. Семейство Джонсън я купили през 2016 г. Имената на купувачите не се съобщават, а информацията за продажбата все още не е публикувана в регистрите на окръга.
Къщата се превръща в туристическа забележителност по време на празниците, когато почитатели на филма се стичат да видят емблематичния ѝ тухлен екстериор. Новите собственици са готови да се справят със славата на имота.
„Моите клиенти са напълно наясно с емблематичния статут на дома и радостта, която той носи на много хора, особено по време на празниците“, коментира брокерът на недвижими имоти Лори Нийман от Christie’s International Real Estate, представляваща купувачите. „Те наистина разбират значението и знаят какво означава къщата за почитателите по света. Развълнувани са да почетат това наследство“, допълни тя.
Макколи Кълкин, който беше на десет години, когато хитовият филм излезе по кината през 1990 г., стана звезда след това. Той заяви пред New York Times миналата година, че „почти смятах да я купя, ей така, на шега“, когато къщата била обявена за продажба.
Сделката е в контраст с много други в района на Чикаго, където продавачите на жилища в луксозния сегмент на пазара често трябва да предлагат отстъпки в цената, за да постигнат сделка.
„Продажбата предостави чудесна възможност да притежаваш част от историята на киното“, коментира Нийман.