IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как се конкурира българската козметика сред световните брандове?

Устойчивостта на продуктите е водеща тенденция, каза Гергана Андреева, Българска национална асоциация "Етерични масла, парфюмерия и козметика"

14:24 | 12.03.24 г.

Мястото на българската козметика на световните пазари е утвърдено от доста години. България е конкурентна на най-престижните международни марки и страната ни присъства значително в потреблението на различни световни пазари. Това каза Гергана Андреева, изп. директор на Българската национална асоциация "Етерични масла, парфюмерия и козметика", в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

По думите ѝ има тенденция към връщане към природосъобразния начин на живот, като в същото време страната ни има традиции в ползването на български натурални продукти.

"Основните тенденции при търговията с натурални козметични продукти са свързани със задържане на лоялността на клиентите, защото нишата става все по-конкурентна и все повече продукти въвеждат иновации", отбеляза събеседникът.

"Устойчивостта на продуктите е водеща тенденция, като се прилагат различни методи за оползотворяване на отпадъците. Целият процес на производството е насочен в тази насока за опазване на околната среда и минимизиране на отпадъците", посочи Андреева.

По думите ѝ пазарът на козметика е наситен и ще става все по-наситен, като потребителят трябва да употребява продуктите информирано за състава им. 

Андреева каза, че има приложения в тази посока, които след сканиране на баркода показват пълна картина за употребените вещества в даден продукт. Другият начин за по-безопасна употреба е потребителят да се доверява на доказани брандове.

Гостът обясни, че има регламенти, които проследяват използваните вещества в продуктите и е много трудно да попадне вещество, което е опасно за хората, освен при имитиращите продукти.

Основните предизвикателства пред козметичния бранш у нас са в няколко посоки.

„Много е наситен пазарът и потребителят става по-взискателен... изискванията към продукта е той да е мултифункционален. От друга страна, все по-рестриктивни стават изискванията от страна на ЕК. Рестриктивни по отношение на производство, влагани материали, избягване на замърсяване на околната среда, включване в продуктите на натурални и доказани суровини, които все повече ще изместват химическите субстанции“, обясни Андреева.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:18 | 12.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още