IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Инфлуенсър маркетингът набира скорост със свиването на корпоративните бюджети за реклама

Прогнозите на Statista показват, че световната индустрия за инфлуенсър маркетинг се очаква да нарасне с 36% между 2024 и 2025 г., за да достигне 33 млрд. долара

15:00 | 14.06.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Pexels
Снимка: Pexels

Сутрешната рутина на Аштън Хол включва потапяне на главата му в ледена изворна вода Saratoga. За компанията, която продава бутилираната вода – марката, предпочитана от Хол за пиене, миене на зъбите и потапяне – това е фантастична новина.

„Толкова сме благодарни на този невероятен фитнес инфлуенсър на име Аштън Хол“, посочва главният изпълнителен директор на собственика на Saratoga, Primo Brands Corp., Робърт Ритбрук, по време на представяне на приходите. „Той наистина помогна за популяризирането на нашата марка“.

Primo Brands, която не е била свързана с Хол, когато той прави видеото си, е сред нарастващия брой компании, които се възползват от съвместни договори с инфлуенсъри. Производителят на чанти Coach се превърна в символ за поколението Z и отбеляза скок в продажбите благодарение на инфлуенсърите в TikTok, които разшириха колекцията си от чанти, украсени с малки висулки във формата на черешки или гевреци.

На фона на икономическите сътресения, които свиват рекламните бюджети на компаниите, създателите на съдържание се онлайн възприемат като по-изгодни от други маркетингови области.

„Макар да е вярно, че виждаме, че марките започват да намаляват разходите си за маркетинг като цяло, инфлуенсър икономиката се разраства“, коментира Кени Голд, ръководител на отдела за социални мрежи, съдържание и инфлуенсъри в Deloitte Digital.

Прогнозите на Statista показват, че световната индустрия за инфлуенсър маркетинг се очаква да нарасне с 36% между 2024 и 2025 г., за да достигне 33 млрд. долара.

„Тази година ще бъде първата, в която приходите от реклама на генерирано от потребители съдържание и платформи действително ще надминат приходите от реклама на професионално продуцирано съдържание“, посочва Кейт Скот-Докинс, глобален президент на WPP Media. „Това е впечатляващо“, добавя тя.

Наскоро назначеният главен изпълнителен директор на Unilever Plc, Фернандо Фернандес, заяви, че ще наеме 20 пъти повече инфлуенсъри като част от маркетингова стратегия, насочена към социалните платформи, тъй като потребителите гледат с подозрение към корпоративния брандинг. Собственикът на сапуните Dove и майонезата Hellmann's планира да отдели до 50% от рекламния си бюджет за социални платформи, в сравнение с 30% от предходния план.

Докато модата, козметиката и аксесоарите са водещи в използването на инфлуенсър маркетинг, стратегията набира популярност сред компаниите за потребителски стоки на фона на икономическите сътресения, които все повече разчитат на инфлуенсъри, за да позиционират продуктите си като премиум, изтъква Рубен Шройрс, главен изпълнителен директор на фирмата за медиен анализ Ebiquity Plc.

В световен мащаб марките са увеличили инвестициите си в партньорства с инфлуенсъри с 49% през 2024 г., а създателите на съдържание са надхвърлили бюджетите си за маркетинг в социалните медии, като са поели средно една четвърт от общите годишни разходи, показва проучване на Deloitte.

Очаква се ръстът на разходите за инфлуенсър маркетинг „да продължи да се ускорява“, посочва Скот Морис, главен маркетинг директор на компанията за управление на социални медии Sprout Social Inc.

През последната година Publicis Groupe SA закупи Influential, най-голямата компания за инфлуенсър маркетинг в света по приходи, и BR Media Group, лидер в Латинска Америка, който работи с 80% от най-популярните инфлуенсъри в региона.

Подкрепата на Publicis за играчи като Influential е „силен индикатор“, че инфлуенсър маркетингът вече не е ниша, коментура Оливър Луис, главен изпълнителен директор на The Fifth, агенция за инфлуенсър маркетинг, наскоро придобита от компанията за дигитални медии Brave Bison Plc.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:40 | 14.06.25 г.
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още