IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво показва ръстът на разходите за облака за търсенето на AI?

Повечето компании все още само тестват възможностите на изкуствения интелект

15:54 | 03.02.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Alex Kraus/Bloomberg
Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

Изкуственият интелект стимулира растежа на облачните приходи на технологичните гиганти, въпреки че голяма част от разходите все още са предимно за начални опити от страна на клиентите, пише Wall Street Journal.

„Все още сме в началото“, коментира главният информационен директор на Choice Hotels Брайън Бъркланд за работата на компанията с генеративен изкуствен интелект. „Повечето от случаите на употреба са просто проучвателни“.

Както за компаниите за облачни и услуги, така и за клиентите, въпросът е кога технологията ще придобие по-голяма популярност.

От публичния си дебют преди повече от година генеративният изкуствен интелект (AI) все още не станал широко разпространен сред бизнеса, отвъд някои конкретни случаи, тъй като фирмите все още се запознават с технологията и други фактори, включително правните рискове и тези за поверителността.

Скорошно проучване сред главните информационни директори на компании, проведено от Morgan Stanley, показва, че повечето от респондентите не очакват да пуснат първите си проекти с генеративен AI преди втората половина на 2024 г. или след това.

Но тестовете на изкуствения интелект доведоха до по-активно използване на облачни услуги.

Amazon.com, която представи финансовия си отчет късно в четвъртък, заяви, че новите възможности на генеративния AI са привлекли интереса на клиентите и са започнали да се отразяват на финансовите ѝ резултати, Компанията заяви, че приходите от продажби на Amazon Web Services в сегмента са се увеличили с 13% на годишна база.

Компанията майка на Google – Alphabet, във вторник отчете 26% повишение на приходите от своя отдел за облачни услуги, а изкуственият интелект е допринесъл за него. Microsoft пък заяви, че облачният ѝ бизнес Azure е нараснал с 30% през тримесечието до края на декември 2023 г., като 6 процентни пункта от този растеж се дължат на търсенето на AI.

Microsoft приписва по-голямата част от разходите за изкуствен интелект на Azure на ползването на най-новите модели на OpenAI, ползването на AI модели на трети страни като Meta, Hugging Face и Nvidia, и използването на собствения ѝ инструмент за генериране на код GitHub Copilot. Всички те работят на нейната облачна инфраструктура.

Google Cloud твърди, че компаниите за изкуствен интелект като Anthropic обучават и управляват свои собствени модели на нейната инфраструктура, а корпоративните потребители използват основния ѝ модел Gemini. Google Cloud посочва, че между второто и третото тримесечие на 2023 г. броят на проектите с генеративен AI в нейната платформа за създаване на приложения с изкуствен интелект – Vertex AI, е нараснал седем пъти.

И Google, и Microsoft споделят, че са увеличи капиталовите си разходи, за да изградят своята AI инфраструктура.

„Преминахме от говорене за изкуствения интелект към прилагането на изкуствения интелект в мащаб“, заяви тази седмица главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела.

За много клиенти на облачните услуги възможността да прилагат AI в мащаб остава нещо, което предвиждат в бъдеще.

Последна актуализация: 15:58 | 03.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още