IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво показва ръстът на разходите за облака за търсенето на AI?

Повечето компании все още само тестват възможностите на изкуствения интелект

15:54 | 03.02.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Alex Kraus/Bloomberg
Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

По-честото използване на AI в облака до голяма степен се дължи на корпоративните клиенти, които тестват приложенията му, твърди Стефан Словински, глобален директор софтуерни проучвания в инвестиционната банка BNP Paribas Exane. „Те все още не са разгърнати. Има малък или никакъв риск, защото все още не е в ръцете на хората. Просто тестване“.

Тестовете на геративния изкуствен интелект и доказването на концепции обхващат цялата гама от центрове за обслужване на клиенти до ремонта на оборудване.

Къркланд от Choice Hotels твърди, че момента компанията му тества AI модел на Amazon Web Services, който ще генерира обобщения на минали разговори с клиента за агентите по обажданията, когато някой позвъни на линията за клиентско обслужване.

Къркланд казва, че е прекалено рано, за да се оценят резултатите от тестовете, но този вариант на ползване е само един от примерите за това какво може да прави генеративният AI. Той също така допълва, че не бърза да въвежда нищо. В крайна сметка „ще стигнем до там“, казва той.

Главният дигитален и информационен директор на доставчика на селскостопански машини и строително оборудване CNH Industrial Марк Кермиш казва, че компанията използва GPT модела на OpenAI и инфраструктура на Azure, за да тества няколко варианта на употреба. Единият, който по същество служи като търсачка за ремонти на оборудване, е планиран за внедряване тази година, посочва той.

По думите му други тестове обаче не са дали добри резултати. Модел, използван за търсене на стари данни за продажби и правене на прогнози за бъдещо търсене, халюцинира, когато не може да открие достатъчно данни, коментира Кермиш.

Той допълва, че често причината да има подобни провали е, защото тези функции струват повече, за да бъдат пуснати в употреба, отколкото пестят от гледна точка на ефективността.

Рискът за големите играчи е, че малко възможности за употреба преминават през пилотна фаза, казва Словински, защото не предлагат ясна възвръщаемост на инвестициите или компаниите не са в състояние да разработят достатъчно ясни контроли за безопасност.

Джон-Дейвид Лавлок, вицепрезидент по изследванията и изтъкнат анализатор в ИТ консултантската и изследователска фирма Gartner, казва, че мениджърите страдат от „POC умора“, или продължаващо разочарование от непрекъснатите проверки на концепции, които не работят.

Разбира се, някои компании се позиционираха сред онези, които рано се насочват към технологията. Онлайн търговецът на мебели Wayfair през миналия юни пусна инструмент, който използва модела за генериране на изображения с AI Stable Deiffusion, за да помогне на клиентите си да преосмислят пространството, в което живеят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:58 | 03.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още