Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

PSA Peugeot Citroën: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците

Затегнатите екоправила ще създадат китайския троянски кон в Европа, твърди главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес

PSA Peugeot Citroën: Глобите на ЕС ни бутат в ръцете на китайците

Снимка: Ройтерс

Глобите на ЕС за компаниите, които не успяват да се справят с по-строгите изисквания за нивата на въглероден двуокис, които отделят автомобилите им, могат да „свалят на колене” европейските производители. А това ще позволи на китайските производители на електромобили да влязат на европейския пазар като купят някоя закъсала местна компания. Тази мрачна прогноза направи пред Automotive News главният изпълнителен директор на PSA Peugeot Citroën (PSA) Карлос Таварес.

„Последствията от това са много ясни. Тези затегнати правила ще създадат китайския троянски кон в Европа”, пояснява той, цитиран от Automedia.bg.

Острите коментари на Таварес, колкото и лицемерно да звучат, идват насред нарастващото напрежение между Китай и САЩ, породено от митата, които Доналд Тръмп въведе за азиатските стоки и отговора на комунистическия гигант.

„Ако един европейски автомобилен производител не успее да постигне нивата на въглероден двуокис и след това бъде поставен на колене от големите глоби, които ще го сполетят, то той няма да може да бъде купен от друга европейска компания заради антитръстовото законодателство. Това ще създаде възможност за чужд инвеститор да наложи тук технология, която се цени високо от европейските власти, което означава електромобили. А кой е лидер в електрификацията? Китай”, казва той.

ЕС изисква от автомобилните производители да постигнат средно ниво от 95 грама въглероден двуокис на километър за гамата си модели, като това трябва да стане до 2021 година. Сега действащите правила определят, че средното ниво на CO2 трябва да е 130 грама на километър.
 

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Как автомобилните състезания родиха иновации в автомобилната индустрия