Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Изкуството е в основата на бизнеса с бижута

Не можеш да се подчиниш на комерсиалността, която убива вдъхновението, смята Петя Балева

гледано: 3553   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

Много автори в България и чужбина работят с алтернативни материали, като търсят нов прочит на бижутата. Щом има интерес към тях, това означава, че има търсене и конкуренция. За хората, които се занимават с изкуство, е не само възможност, но и голяма трудност да създадат продукт, в който има потенциал да се превърне в бизнес.

Още по темата

Това каза Петя Балева, дизайнер на бижута "На изчезване", в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Тя смята, че сега се „създава нещо, което може да търпи развитие" и на такова мнение са и хора от средите на бизнеса.

"Бижутата, които правим са изцяло от памук и лен. Свикнали сме да виждаме тези материали със съвсем различно приложение. Всеки, които иска да разнообрази ежедневната си визия може да посегне към подобна алтернатива. Със сигурност направата на тези бижута не е мислено, че ще се развива като бизнес”, сподели Балева.

По думите ѝ идеята за изработката на уникалните бижута идва на нея и Виктория Динева, докато са студентки в Художествената академия.

"Покрай работата ми с различни алтернативни материали по различни проекти се роди идеята за един подарък, който ѝ направих. Представляваше въже, навързано на възли, на които бяха накачени различни гайки. То предизвика огромен интерес. Така се роди и самият бизнес", разкри творческото начало на изработката на бижута Балева.

На въпроса дали може комерсиализацията да убие идеята и креативността тя посочи, че това определено е възможно: "Когато имаш 15 дизайна, но четири от тях са много по-търсени от хората, можеш да тръгнеш в посоката да правиш едни и същи неща, което убива вдъхновението. Да повтаряш и да правиш това, което се купува".

Може ли да се намери баланса между комерсиалното и креативността? Нуждаят ли се творците от финансово и морално "побутване", за да си повярват и развиват проектите си и да ги превръщат в успешен бизнес? Имат ли причина творците да се страхуват от конкуренцията или всеки автор има уникален, неподражаем почерк и има място за всички, които са наистина добри в това, което правят?

Вижте целия коментар!

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Бойчо Попов

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Bloomberg TV
Емил Кузманов: Хижите в България се нуждаят от повече държавна подкрепа