Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

17 нови тунела по пътищата у нас ще са готови до пет години

През март ще започне изграждането на 10-км участък от Боаза до разклона за Ябланица на магистрала "Хемус", съобщи регионалният министър

17 нови тунела по пътищата у нас ще са готови до пет години

Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

Общо 17 нови тунела по новостроящите се пътища в България са в различен етап на подготовка и строителство. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков пред Нова телевизия.

Само на магистрала „Струма“ ще има 8 тунелни съоръжения, 5 от които на т.нар. източен обход, по който движението ще се осъществява от Кулата в посока София, както и тунела при Железница, за който още няма избран изпълнител. На магистралата Русе – Велико Търново се планират 6 съоръжения. Скоро ще тръгне и търг за предпроектни проучвания за тунел под Петрохан.

В процес на строителство е тунел с дължина 540 м на обхода на Габрово, който ще води до бъдещия тунел под Шипка, стана ясно от думите на министъра. За последния обаче финансиране още не е осигурено, няма и конкретен проект, както и срокове за реализацията му, макар и България да е поела ангажимент пред европейските власти да го построи заради инвестираните европейски средства в обходния път.

Според Нанков всички нови тунелни съоръжения ще бъдат готови до 2023 г.

Същевременно и около половината от съществуващите тунели по пътищата в България са в ремонт, става ясно още от думите на Нанков. Става въпрос за тунелите по магистрала „Хемус“ в изградения участък, тунела в Кресненското дефиле на съществуващия път за Гърция, 2 тунела на пътя Русе – Велико Търново, тунела на пътя Кричим – Девин, на пътя Ловеч – Плевен и други.

Той припомни, че текат и процедурите за изграждането на двата участъка на магистралата София – Калотина. Предстои отваряне на финансовите оферти на кандидатите – всички крупни български фирми с опит в пътното строителство, и избор на изпълнител.

Министърът изтъкна, че се очаква до месец търговете да приключат. „Ако няма жалби, още през 2018 г. стартираме с изпълнението и в рамките на 2 години ще сме готови”, посочи той. Това означава, че до края на 2020 г. пътят за връзка със Сърбия и Централна Европа ще е готов, ако няма непредвидени обстоятелства.

Николай Нанков припомни, че от март поетапно започват и обществените поръчки за изграждането на скоростния път Видин – Ботевград във връзка с протестите в района на Видин с искане за ремонт и изграждане на пътна инфраструктура в региона. На места – например в отсечката Видин-Ружинци, пътят ще е с магистрален габарит.

През март ще тръгне и строителството на отсечката от Боаза до разклона за Ябланица от магистрала „Хемус“. Предсрочно ще бъдат пуснати в движение и строящите се в момента отсечки на магистрала „Струма“ - през ноември вместо през пролетта на 2019 г. Тече и подготовка за доизграждането на магистралата в Кресненското дефиле. 

По статията работиха: автор Миглена Иванова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

Коментари (2)

0
 
0
 
2
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Като си затвориш очите , виждаш ли тръбите по които минават костенурките, домашните животни или земеделските машини за полето.....
Прояви малко фантазия а не задавай провокативни въпроси....Глей как звучи гордо - ще бъдат построени 18 тунела....

Така се отчита дейност - с бройка !
0
 
0
 
1
tnm
преди 3 месеца
Това ..., магистралата Русе - Велико Търново под земята ли ще правят!?
Щото затварям очи и се мъча да си представя, къде точно ще ги надупчат тея 6 /шест/ тунела.

Още от Икономика и политика
Българската икономика остава сред най‐неконкурентоспособните