IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

20% от общините изостават с въвеждането на електронния обмен

Най-големи затруднения срещат малките общини с жители под 1000 души

12:03 | 12.02.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Напредъкът за отделните общини по въвеждането на електронното управление не върви паралелно. Внедряването на електронните технологии в работата на общинските администрации е с различни темпове. Около 45-50% от общините са напреднали, златната среда е около 30%, а 20% - основно малки общини, изостават.

Това каза по БНР Венцеслав Кожухаров, експерт по електронно управление към Националното сдружение на общините в България (НСОРБ). По думите му общините не вървят едновременно във въвеждането на електронен обмен на данни, тъй като финансовите и кадровите им възможности не са еднакви. 

Кожухаров призна, че проблемите с електронното управление са най-тежки в общинските администрации, като посочи, че най-големи затруднения срещат малките общини с жители под 1000 души. Когато говорим за общини, трябва да разбираме 265 общини, но общо 300 администрации, като включваме и районите на София, Пловдив и Варна, посочи той.

В някои от тях на територията на общината дори не живеят IT специалисти и те поддържат собствената си инфраструктура и хардуер чрез договори с фирми, които не са дори в това населено място. Това създава за тях реални, обективни проблеми. Освен това трябват допълнителни средства, за да може тези системи да се свържат към единната среда на данни и за закупуването на някои специализирани съоръжения, които са необходими за целта. 

По данни на Държавната агенция "Електронно управление" към февруари тази година административните структури, които могат да обменят електронна информация са 144. Над 70 на сто от реалните участници в електронния обмен на данни в администрацията са общински.

До ноември всички държавни административни звена ще трябва да обменят данни електронно. Срока припомни на последното заседание на кабинета вицепремиерът Томислав Дончев, като подчерта, че мобилизацията по въвеждане на процеса е "крайно недостатъчна". 

До края на март вицепремиерът Томислав Дончев трябва да представи в парламента план за въвеждането на електронните услуги в администрацията. Депутатите задължиха вицепрмиера до 31 март да внесе в Народното събрание доклад за текущото състояние на електронното управление и план за въвеждането на електронните услуги в администрацията, отново в този срок, но след одобрение на този план от Министерския съвет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:51 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още