Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

С. Павлова: Младите предприемачи налагат тенденциите към по-еко продукти

Ако и успеят да развият достатъчно добре продукта си, започват неудобно да дишат във врата на големите компании, казва създателката на бранда WoodenSpoon

С. Павлова: Младите предприемачи налагат тенденциите към по-еко продукти

Снимка: WoodenSpoon

Силвия Павлова е изучвала тънкостите на мениджмънта в седем университета по целия свят. Днес е успешен предприемач с над 15 години опит зад гърба си, участвала в ключови международни проекта на 3 континента. През 2014 година създава бранда WoodenSpoon, който днес се продава в 36 държави и има 10 международни отличия за качество и иновация. В края на 2021-ва година компанията й получава една от най-престижните награди в България – Най-иновативна компания на годината, връчена от президента на Република България Румен Радев. Силвия успява да вдъхне живот на 30 марки в хранителната и козметичната индустрия само за последните 5 години.

Тя е част от менторския екип на предприемаческата конференция Founders Today, която Investor.bg организира и ще се проведе на 28 юни от 14 часа в зала „Васил Левски“ на хотел Hyatt Regency Sofia.

Като ментор във Founders Today тя ще консултира една от общо шест стартиращи компании за развитие на техния бизнес. До 15 юни включително всяка стартираща компания, която иска да спечели менторска сесия с нея или някой от другите ментори във Founders Today, може да кандидатства на Investor Media PRO.

- Развива ли се предприемаческата общност в България и какви трябва да бъдат предприемачите днес, за да направят бъдещето по-добро от настоящето?

Напоследък забелязвам бум на млади и ентусиазирани български предприемачи със здрава ценностна система, устремени да променят света към по-добро. На пазара се появяват като гъби продукти, насочени към по-осъзнат живот, с простички, но естествени и ефективни съставки. Новото поколение предприемачи са вече сред нас и от нас зависи да съхраним искрата им и желанието да променят живота към по-добро.

- Пътят на един нов продукт или услуга до пазара е изпълнен с предизвикателства. Има ли общовалидни съвети за предприемачите, с които да успеят да заобиколят подводните камъни?

Най-успешните бизнеси стартират като поставят идеята пред тях и се фокусират върху нея. Сложиш ли на преден план парите и печалбата, която очакваш – то това те препъва рано или късно. За новите идеи си трябва технологично време да станат успешни. Забавлявайте се в процеса, бъдете търпеливи, празнувайте всеки успех, изживейте порастването на бранда, като се фокусирате върху успехите, а не върху неволите. Важно е младите предприемачи да запазят психиката си и удоволствието всеки ден да са на работа. Ако днес не могат да намерят решение върху даден казус, да го оставят настрана за малко и да се фокусират върху текущите задачи.

- Едно от най-големите предизвикателства пред стартиращите компании е да получат финансиране, благодарение на което да доразвият проекта си. Кое е разковничето, върху което предприемачите трябва да наблегнат при подготовката си преди презентирането на своя бизнес идея пред потенциални инвеститори? 

Вдъхновението. Успееш ли да вдъхновиш инвеститорите, да ги накараш да изживеят историята на бранда ти и да му повярват – в играта си!

- Живеем във време, в което комуникацията между хората може да се осъществява по множество различни канали и всички ние сме по-свързани от всякога. Колко лесно е обаче за един млад предприемач да срещне съмишленици, с които да превърне иновативната си идея в успешен бизнес? 

Дигиталните комуникации отварят света към младите предприемачи. Има много свободни пари по света, които чакат следващия топ продукт или услуга да се появи. Хората искат да инвестират средствата си в проекти, в които вярват.

- Добрите корпоративни практики в сферата на опазването на околната среда, социалната политика и управлението (ESG) са все по-важен фактор за репутацията и съответно за успеха на големите компании. Доколко обаче добрите ESG политики оказват влияние върху един прохождащ бизнес и склонни ли са младите предприемачи да се съобразяват с тях?

Аз си мисля, че точно младите предприемачи са тези с висока етична култура и те налагат тенденциите към по-екологични продукти. А ако и успеят да развият достатъчно добре продукта си, започват неудобно да дишат във врата на големите компании, принуждавайки ги да направят екологични промени.

- Живеем в несигурни времена. Възможно ли е за един стартиращ бизнес да постигне сигурност и предвидимост на развитието си в бъдеще и как може да стане това?

Никой бизнес не трябва да лежи на мисълта, че е постигнал сигурност и предвидимост.

- Колко часа на ден работите? Какъв съвет бихте дали на хората, които сега стартират бизнес, за да избегнат преумора и „прегаряне“?

Аз работя около 70 часа седмично и се наслаждавам на всеки един от тях. Ако работиш това, което ти носи удоволствие, не усещаш, че си на работа. Искаш още и още…

- Приемствеността и предаването на опит са едни от ключовите за успеха фактори. Как и къде виждате Вашата роля, и на успешните предприемачи като цяло, да запалите повече млади хора да реализират своите идеи?

Всеки е експерт в полето си на действие. Ние успяваме да запалим и помогнем на новостартирали компании за натурална и био козметика. Имаме и скромен опит в храните. Според мен, младите предприемачи трябва да изслушат тези с опит, но след това да вземат решения в зависимост от собствените си разбирания. Колкото и опит да имаме, все пак от тях очакваме иновации, а не продуктите или услугите, които ние сме свикнали да пускаме на пазара. Тоест - важно е да им помагаме, без да им пречим да вървят по своя си път.

Конференцията Founders Today на Investor.bg ще се проведе на 28 юни от 14:00 часа в зала „Васил Левски“ на хотел Hyatt Regency Sofia. Събитието дава възможност на бъдещите лидери да се срещнат с вече доказалите се и утвърдени имена в сектора, които ще ги консултират на живо в експертни менторски сесии как да развият бизнеса си. Ако искате да сте сред start-up и scale-up компаниите, които да получат този шанс, кандидатствайте на страницата на събитието на Investor Media Pro до 15 юни включително.

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
Яна Дуржева: ПроКредит Банк бързо става партньор на своите клиенти