Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Защо Mazda и Subaru не правят електромобили?

Предстои да разберем дали по-късното влизане на този пазар е правилен ход

Защо Mazda и Subaru не правят електромобили?

Снимка: Архив Ройтерс

Сигурно ви е направило впечатление, че Mazda и Subaru са сред малкото марки, присъстващи на световния пазар, които не предлагат електрически модели в гамите си. Subaru все пак планира да предложи plug-in хибрид в близко бъдеще, но изцяло електрическите модели остават тема табу и за двете компании.

Логично е да се предположи, че тъй като двете японски компании са сравнително малки в сравнение с другите си съперници на световния пазар, разходите за създаване и развитие на електрическите модели, определено ще натежат на бюджета им. Но според агенция Bloomberg това далеч не е единствената причина те да не предлагат електромобили.

Още по темата

Всъщност зад това решение има сериозна стратегия и тя беше разкрита от главния изпълнителен директор на Subaru USA - Том Дол.

„Ако сега извадим на пазара един електрически модел, ще трябва да се съревноваваме с всички, които искат да влязат на този пазар", обясни Дол. "Но като изчакваме, ние просто даваме възможност на нашите съперници да подредят пазара, да се види кой ще остане и кой ще отпадне и когато всичко е ясно, ще влезем и ние.”

С други думи, конкуренцията да свърши повече работа, нека електрическите технологии станат максимално достъпни на световния пазар и в гамите на големите компании, едва тогава Subaru ще се включи в играта. В това решение има логика, тъй като то ще спести на компанията много пари.

Но също така то носи и риск, тъй като изчакването ще означава, че пазарът ще бъде разпределен между основните играчи на него и новодошлите ще имат трудната задача да намаляват пазарните дялове на утвърдените компании, за да се наложат те. В същото време агенция Bloomberg потвърди, че все още няма коментар от страна на Mazda по въпроса дали и в тази японска компания залагат на модела, избран от Subaru.

Според непотвърдена информация от Mazda компанията планира да лансира първия си изцяло електрически модел след поне 2 години. Да не забравяме, че сега Mazda акцентира на лансирането на технологията Sky Active X, която комбинира най-ефективните решения от бензиновите и дизеловите двигатели.

Трябва да отбележим, че Toyota притежава почти 17% в Subaru, а хибридните технологии, които ще използва Subaru идват точно от Toyota. Това партньорство ще помогне на Subaru доста пари и ще позволи на японската компания да се включи на висока скорост в битката на електромобилите, макар и в по-късен етап.

„Предпочитам да вляза на пазара последен, но всичко при нас да е наред, вместо да стартираме първи и да унищожим имиджа и репутацията на марката”, твърди Дол. Времето ще покаже дали е прав.

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

15
 
4
 
5
Sakamano до: Pyramid
преди 4 месеца
Ще стъпят на метено, ама ще си останат второразрядни компании.
27
 
14
 
4
преди 4 месеца
Сегашния пазар за електички не генерира никаква печалба и затова няма желаещи за това да продават на него. Всички участници на него са зомби компаниии или зомби отдели на здрави компании, които произвеждат на загуба и разчитат на държавата да ги подрепи със субсидии като ефективно социализира загубите - както Кремиковци разчиташе на времето. Електричките ще имат същата съдба като Кремиковци, Плама и останалите червени мастодонти - ще намерят челно място на бунището на историята...
11
 
7
 
3
преди 4 месеца
мазда и субару са твърде малки за да се сравняват с доминаторите
те и сега и преди са били част от по големите, а в бъдеще ще бъдат погълнати или ще станат бутикови или ще престанат да съществуват
12
 
2
 
2
zelka007 до: Pyramid
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
"Но ето че зазвъняха гергьовските камбани — дойде празникът. Изви се лудо хоро сред селото. Джаста-праста надяна новата си рокля и припна към хорото. Наистина едната й пола висеше накриво, единият ръкав по-къс от другия, но кой ти гледа!

Джаста-праста се хвана на хорото и затропа ситно-ситно…

А пък горкичката Циндил-пиндил нямаше рокля за пред света. Тя застана дома, зад плета, гледаше жално-жално към хорото, а от сините й очи капеха едри като бисери сълзи.

Оттогава на света все тъй, казват, е било то: Циндил-пиндил — зад плета, Джаста-праста — на хорото."

краят на една българска приказка ... :) ... друго нямам да кажа ... :)
8
 
4
 
1
преди 4 месеца
нОли ги *** самураите. Ще изчакат нещата да узреят и, когато ама всииичко е ясно, ще ступят на разметено от юнаци като Мъск...

Още от Новини
Fiat продава бизнеса си за авточасти Magneti Marelli за 6,2 млрд. евро