IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите на DoorDash за 2021 г. надхвърлиха пандемичния рекорд

Компанията за доставка на храна отбелязва непрекъснат растеж през тази година

10:12 | 17.02.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Bloomberg LP</p>

Снимка: Bloomberg LP

Акциите на DoorDash Inc. поскъпнаха с цели 39% по време на разширената търговия, след като компанията отчете рекорден брой хора, поръчали от приложението за доставка на храна през четвъртото тримесечие. Това показва, че пандемичните хранителни навици се запазват въпреки отслабващата заплаха от Covid-19.

Клиентите са направили 369 млн. поръчки през периода, което е с 35% повече в сравнение с предходната година. Хората поръчват и по-често, а стойността на тези поръчки се е увеличила с 36% до 11,2 млрд. долара. Wall Street очакваше 10,6 млрд. долара, предава Bloomberg. 

„Имаше много скептицизъм относно това дали хората ще продължат да използват този продукт с повторното отваряне [на икономиките] и ние излизаме от годината с рекорден брой потребители", заяви в интервю главният финансов директор Прабир Адаркар. „Ползата от удобството е трайна“, добави той.

Пандемията засили афинитета на потребителите към храната за вкъщи, когато мерките за овладяване на пандемията ограничиха бизнеса на заведенията за хранене, а това беше от полза за DoorDash, която излезе на борсата през 2020 г. благодарение на трицифрения ръст в основния си бизнес с доставка на храна. DoorDash, която формира 58% от продажбите на доставка на храна в САЩ, прехвърли успеха си в други категории като стоките за бързо хранене и хранителните стоки, като повиши амбициите си да се превърне в логистичен гигант.

Приходите са се увеличили с 34% през четвъртото тримесечие и са достигнали 1,3 млрд. долара, се казва в изявление от сряда на базираната в Сан Франциско компания. Това съответства на средната прогноза на анализаторите за 1,29 млрд. долара, според данни, събрани от Bloomberg.

Но DoorDash също така предупреди инвеститорите, че „продължава да съществува значителна несигурност около няколко фактора. „Тревожни са продължаващата пандемия и въздействието на недостига на работна ръка, инфлацията и други макроикономически фактори", заяви компанията в писмо до акционерите.

За да подпомогне хеджирането на евентуално забавяне на търсенето на доставки, DoorDash „агресивно" инвестира в разширяване на глобалния си отпечатък и в нови услуги, което допринесе за по-ниска от очакваната коригирана печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация в размер на 47 млн. долара. Анализаторите прогнозираха 73,8 млн. долара. „Фокусирани сме върху максимизирането на мащаба", каза Адакар и добави: „Използваме печалбите от основния ресторантьорски бизнес в САЩ, за да развиваме нови области“.

През ноември DoorDash придоби финландската компания за доставка на храна Wolt Enterprises Oy за около 8,1 млрд. долара, което е най-голямата ѝ покупка досега, в стремеж да стимулира бизнеса извън САЩ. Международните поръчки нараснаха „значително по-бързо" от вътрешните през четвъртото тримесечие, заяви DoorDash.

Компанията прогнозира брутна стойност на поръчките от 11,4 до 11,8 млрд. долара през текущото тримесечие и обяви инвестициите в нови категории и международни пазари.

Въпреки че потребителското търсене на пазара на доставката на храна остава до голяма степен устойчиво, конкуренцията в сектора се е засилила. Подсилването в нехранителни категории е от ключово значение за поддържане на растежа, твърди анализаторът на Bloomberg Intelligence Мандип Сингх. DoorDash започна пилотна програма за свръхбърза доставка на хранителни стоки през декември, за да се възползва от бума на незабавната търговия, популяризиран от стартъпи като Gopuff, Gorillas Technologies GmbH и Getir. Делът на потребителите, които правят поръчки за нехранителни стоки и услуги, непрекъснато нараства и през декември достигна 14%, каза Адакар.

Резултатите предполагат, че „разширяването на компанията в нови вертикали за доставки подпомага растежа на обема и привличането на абонаментното ѝ предложение DashPass", казва Сингх.

В края на 2021 г. DashPass е достигнала до над 10 млн. потребители, съобщиха от компанията. Услугите за членство набраха популярност като начин за увеличаване на задържането на клиентите и увеличаване на размера на кошницата, а конкуренти като Uber Technologies Inc. и Instacart Inc. пуснаха свои собствени продукти.

Акциите на DoorDash се обезцениха с 61 % от най-високата си стойност от 245,97 долара, достигнати през ноември. Акциите затвориха на цена от 94,89 долара в Ню Йорк в сряда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още