IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Главният изпълнителен директор на H&M е против вменяването на срам у купувачите

Персон, който управлява компанията от десетилетие, споделя, че тревогата му е породена от разрастващото се движение в тази посока

16:53 | 28.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на модния гигант Hennes & Mauritz  казва, че разрастващото се движение, което кара потребителите да изпитват срам, представлява съвсем реална социална заплаха.

Карл-Йохан Персон, 44-годишният изпълнителен директор на H&M, се изказва против този модел на вменяване на срам и чувство за вина, първоначално насочен към самолетните пътници и разпространяващ се във все повече индустрии, включително и модната.

Движението придобива популярност откакто шведската тийн активистка Грета Тунберг започва да призовава милиони хора по целия свят да излязат по улиците и да изразят гнева си заради климатичната криза.

Персон, който управлява H&M от десетилетие, споделя, че тревогата му е породена от забраняващия характер на движението. Много от призивите са „да спрете да правите различни неща - спрете да консумирате, спрете да летите", каза Персон в интервю в Стокхолм. „Да, това може да доведе до известно въздействие върху околната среда, но ще има ужасни социални последици“, допълва още той, цитиран от Bloomberg.

Mодната индустрия за 2,5 трилиона долара е подложена на все по-голям контрол на фона на опасенията относно замърсяването на околната среда и правата на работниците в развиващите се икономики, където се извършва по-голямата част от производството.

Според Икономическата комисия за Европа на ООН част от проблема е, че потребителите са били обхванати от „ерата на бързата мода“, довела до „извънредни екологични и социални ситуации“. Производството на облекло е отговорно за около 10% от глобалните емисии на парникови газове и консумира повече енергия, отколкото авиацията и корабоплаването, взети заедно, според ООН.

Персон казва, че „климатичният въпрос е изключително важен. Това е огромна заплаха и всички ние трябва да го приемаме сериозно - политици, компании, частни лица. В същото време премахването на бедността е цел, която е също толкова важна", добавя още той.

„Трябва да намалим въздействието върху околната среда“, каза Персон. „Същевременно трябва да продължим да създаваме работни места, да подобряваме здравеопазването и всички неща, които идват с икономическия растеж.“

„Модата на ниските цени очевидно насърчава потребителите да купуват по-често и да изхвърлят все още носимите дрехи. Клиентите лесно биха могли да  да вземат това решение, но искат да видят, че търговците им помагат да направят по-добър екологичен избор", казва Чарлз Алън, анализатор на Bloomberg Intelligence

Модният гигант изчислява, че около 70% от въздействието на една дреха върху климата се случва по време на производствения процес. Затова до 2040 г. H&M възнамерява да спазва позитивна политика спрямо климата, което по думите на компанията означава намаляване на повече емисии парникови газове, отколкото производствената й верига генерира.

Компанията казва, че е един от най-големите потребители на органичен и рециклиран памук в света, позовавайки се на данни от Textile Exchange, нестопанска организация. Освен това H&M започва да изследва някои нетрадиционни материали като кори от цитрусови и стари рибни мрежи с идеята да включи подобни рециклирани продукти в производството на тъкани.

Компанията също така работи съвместно с правителствата, за да помогне за инсталирането на слънчеви панели и внедряването на други решения за възобновяема енергия, както и за да направи местните фабрики по-устойчиви.
Персон казва, че неща като „иновации в околната среда, възобновяема енергия, подобрени материали“ са по-добри начини за справяне с климатичните промени, отколкото налагане на мораториум върху потреблението.

„Продължавайте да се фокусирате върху въпроса за околната среда, но провеждайте открита дискусия относно това какво би било най-доброто решение“, казва той.

Акциите на H&M са поскъпнали с над 60% тази година, след като през 2018 г. компанията загуби около една четвърт от пазарната си стойност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:29 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още