IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Snap залага на хардуера, докато над нея надвисва сянката на Facebook

Компанията инвестира почти половината си приходи за проучвания и развитие

15:50 | 20.02.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Snap се отправя към Лондон този понеделник, за да промотира своето първично публично предлагане с дръзко предложение: че може да създаде хардуерни устройства, които да се продават много, и софтуерни услуги, благоприятни за реклами. Идеята на Snap е да направи това достатъчно бързо, че да е крачка пред Facebook, пише Ройтерс.

Компанията, която вече не е просто разработчик на мобилно приложение за изчезващи съобщения, е наела стотици хардуерни инженери, изградила е тайна лаборатория за разработката на продукти и се подготвя за придобивания, като същевременно преследва новата си амбиция да е „компания за камери“.

Тези усилия, които имат за цел разработката на хардуер и технологии за разширена реалност, са централна част от стратегията на компанията, която се стреми към оценка от 22 млрд. долара в рамките на първичното си публично предлагане в началото на март въпреки големите загуби и силната конкуренция за привличането на рекламодатели от страна на доста по-голямата социална мрежа Facebook.

Прецедент са компаниите с корени в софтуера и социалните мрежи, които са постигнали успех в изключително тежкия пазар на потребителски хардуер. Няколко американски фирми, като изключим Apple, са генерирали голяма печалба от хардуер, а производителите на камери и носими устройства имат много по-ниски оценки от тази, която иска да постигне Snap. Някога горещият стартъп за камери GoPro е поучителен пример. Неговите акции се търгуват на цена с 61% по-ниска от тази при първичното им публично предлагане през 2014 г.

По-общо казано, създаването на нови продукти и функции, които могат да достигнат до масовия пазар и не могат лесно да бъдат имитирани от други компании, е огромно предизвикателство, твърдят анализатори.

„Притеснително е“, твърди Пол Меекс, главен инвестиционен директор на Sloy, Dahl § Holst, която управлява повече от 1 млрд. долара в активи. „Snapchat ще трябва да продължи да бъде наистина иновативна и да се отличава. Ще ѝ бъде много трудно да се бори с Facebook”.

Snap отказва да коментира въпроса.

Компанията подсказа за новия си фокус още през септември, когато пусна своите слънчеви очила, които разполагат с вградена видео камера. Клиповете, записани с нея, могат да се публикуват директно в Snapchat. Компанията похарчи 184 млн. долара за проучвания и развитие миналата година, което е почти половината от приходите ѝ.

Разширената реалност е важна част от големия ѝ план. Функцията за наслагване на изображенията се превърна в хит и даде на Snap рекламен формат, който е уникален, поне засега.

"Ако ще заложите в дългосрочен план на Snap, то залагате, че тя ще пусне иновативни продукти, които Facebook не може да копира“, твърди Набил Елшешай, старши анализатор в Thrivent Financial.

Instagram, която е собственост на Facebook, пусна през миналата година функция, наречена Stories, направена по модела на носеща същото име функция в Snapchat.

Snapchat има с около 100 млн. по-малко сваляния от Instagram през 2016 г. според компанията за проучвания App Annie.

Нови устройства

Snap имаше 158 млн. активни потребители дневно през четвъртото тримесечие, което е само с 3% повече спрямо предходното, в сравнение с 14% растеж в рамките на същия период през 2015 г., сочат документите, които компанията е подала във връзка с IPO-то си. Новите устройства, които предлагат повече начини за интеракция със Snapchat, ще ѝ помогнат да привлече нови потребители и да накара тези, които вече ползват платформата ѝ, да прекарват в нея повече време.

Същевременно стои въпросът как Snap ще се бори с играчи, пред които никой не иска да се изправя – Facebook, Google и Apple.

Последна актуализация: 19:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още