IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

GoPro изненада с по-високи продажби

Програмата за преструктуриране на компанията вече дава резултати

11:31 | 28.04.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Производителят на екшън камери GoPro изненада инвеститорите с по-високи продажби от очакваното от анализаторите, което показа, че плановете за съкращения на разходите започват да оказват благотворно влияние върху бизнеса, пише Bloomberg.

След като от доста време не е сред технологичните любимци на Wall Street, GoPro се бори да покаже, че може да диверсифицира бизнеса си отвъд малките носими камери и да се върне към растежа, а евентуално и да генерира печалба.

През иналата година компанията се сблъска с много проблеми - от отлагане на пускането на продукти до изтегляне на продукт от пазара и разочароващи резултати. Това принуди главния изпълнителен директор Ник Удман да съкрати стотици работни места и да загърби подразделението за развлечения. Тези усилия да върне компанията към успеха вече започват да дават резултат.

GoPro отчита 218,6 млн. долара приходи за тримесечието, завършило на 31 март, което е с 19% повече спрямо година по-рано. Компанията прогнозира, че приходите за второто тримесечие ще са в диапазона 260-280 млн. долара, което надминава средната прогноза на анализаторите.

"Ние сме по-фокусирани, правим по-малко неща, но по-добре, а това започва да се отплаща спрямо очакванията ни и резултатите“, коментира главният оперативен директор Си Джей Проубър в интервю. „Хоризонталната организация води до по-добро сътрудничество, повече прозрачност и по-добро вземане на решения“.

Като се изключат някои разходи, компанията генерира загуба от 62,8 млн. долара или 44 цента на акция, което е в съответствие с очакванията на анализаторите.

Проубър заяви, че продажбите на дрона Karma, който компанията беше принудена да изтегли временно от пазара през ноември, надминават вътрешната прогноза на GoPro. Друг двигател на растежа са международните продажби, които представляват 60% от общите, а това е най-големият им ръст до момента.

След преструктурирането Проубър залага, че GoPro може да избегне миналогодишните грешки. Компанията все пак се сблъсква със сериозни предизвикателства, включително силната конкуренция на пазара на дронове от страна на DJI - китайска компания, която е пазарен лидер, и насочва продуктите си не само към запалените по екстремни спортове, а и към по-широката публика.

Още новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:26 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още