IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nike се предаде пред силата на Amazon, но все още има едно наум

Споразумението може да помогне на марката да достигне до милиони потребители, но и носи доста сериозни рискове

12:28 | 30.06.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Официално е. Докато главният изпълнителен директор на Nike Марк Паркър не обяви на срещата с инвеститорите на 29 юни, че компанията му започва партньорство с Amazon, сделката не беше потвърдена, а слухове се носеха от миналата седмица. Вече обаче няма никакви съмнения. Nike, която отдавна странеше от гиганта в електронната търговия, ще започне да продава продуктите си директно в сайта, пише Quartz.

Или поне някои от тях. Паркър и бранд президентът на Nike Тревър Едуардс подчертаха нееднократно, че Nike започва с пилотна програма, която ще включва малък брой, внимателно подбрани стоки – обувки, дрехи и аксесоари, като целта е да се опипа почвата.

Ходът, който все пак изглеждаше неизбежен, предвид очевидната доминация на Amazon в електронната търговия в САЩ, носи реални рискове, както и потенциални ползи на Nike. Ето защо компанията не е готова да се гмурне директно в дълбоките води.

Важното за Nike е, че ще получи достъп до милионите потребители на Amazon, включително и до по-високоплатените 80 млн. души в САЩ, които са абонати на услугата Prime. 

Amazon бързо се разраства като топ дестинация за електронна търговия на облекло и обувки в САЩ, а наскоро обяви нова програма, наречена Prime Wardrobe, която позволява на членовете й да поръчват безплатно дрехи и да плащат само за тези, които решат да запазят.

Nike със сигурност ще се радва да бъде част от това, особено като се има предвид, че нейният основен конкурент Adidas ще бъде. Amazon дава на Nike друг голям канал за дистрибуция, при това в момент, в който универсалните магазини и търговските обекти за спортни стоки се се борят с проблеми.

Нещо важно, Nike най-сетне ще има контрол върху своите продукти, които вече заливат сайта. Макар че Amazon преди не беше партньор на компанията, в нейния онлайн магазин други търговци продаваха всички стоки на Nike. Това се оказа толкова серизоно, че Nike стана и най-купуваната марка в сайта.

Тези неоторизирани продукти на Nike може да включват и фалшификати. Паркър даде ясно да се разбере, че иска да подобри преживяването на потребителите и начина, по който Nike разказва истории, чрез Amazon и чрез новото партньорство. Сега брандът ще има възможност да определя кои продукти могат и кои не могат да се продават в платформата.

Сделката поставя обаче марката Nike в потенциална опасност. Сайтът на Amazon е насочен към лесни трансакции и генериране на предложения по най-ниски цени. Amazon може да притисне Nike да започне агресивни намаления, а този сценарий противоречи на дългогодишната мисия на Nike да поддържа имиджа си на марка, предлагаща премиум продукти.

Натискът да се продава в Amazon обаче се засилва значително. В САЩ, вътрешният и най-голям пазар на Nike за спортни стоки, Adidas удвои своя пазарен дял за сметка на Nike. По-голямата част от растежа на Nike идва от чужбина и от директните продажби на този етап, които компанията иска да продължи да развива.

Сделката с Amazon е привлекателна, но Nike подхожда предпазливо. Компанията заяви, че ще види как ще потръгнат нещата, преди да се ангажира по-сериозно с платформата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още