Около 40% от посетителите на търговските центрове избират мол на базата на възможностите за хранене в него, а не заради другите магазини. От тях 60% редовно се хранят в близките търговски центрове, които посещават.
Това показват резултатите от проучване на инвестиционната и консултантска компания ECE Projektmanagement сред 2 500 посетители и наематели в молове.
В България ЕСЕ оперира един търговски център – Serdica Center в София, който отвори врати през 2010 г.
„Вече ни беше известно, че храненето е важно за клиентите. Фактът обаче, че за толкова много хора опциите за хранене са най-важните при избора на търговски център е изненада. Ресторантите променят един търговски център и от място за пазаруване той се превръща в място за прекарване на времето“, коментира Йоанна Фишер от ЕСЕ.
Заведенията за хранене са и елементът, който отличава шопинг центровете от пазаруването онлайн, допълва компанията.
Резултатите от анкетата сочат, че 44% от участниците държат на кафето и специалитетите с кафе, а 37% - на азиатската храна. Малко над една трета от анкетираните заявяват, че за тях най-важни са възможностите за бързо хранене, 27% предпочитат сандвичи, а 26% изтъкват италианската храна.
От ЕСЕ са удвоили броя на заведенията за хранене в търговските центрове на компанията за 10-годишния период от 2004 до 2014 г. В новооткритите центрове ресторантите заемат площ от 10-12% от общите отдаваеми площи спрямо 5% в по-ранните проекти.
От 2010 г. насам площта на заведенията за хранене от общата площ на моловете на ЕСЕ в Германия достига 38%. Очакванията на компанията са площите със заведения за хранене да продължат да се увеличават, особено в по-старите шопинг центрове.
В търговските центрове на ЕСЕ в момента има над 1 500 търговци на храни и напитки. Над три четвърти от тях биха препоръчали центровете, в които имат обекти, на други играчи от ресторантьорския бранш заради високия брой посетители, техническото състояние на моловете и синергията с другите търговски обекти, сочат резултатите от проучването.
Данните разкриват още, че две трети от анкетираните определят микса от наематели в кътовете за хранене като добър или много добър. Над три пети от участниците в проучването прекарват в кътовете за хранене повече от 15 минути. Заведенията в търговските центрове продават среднодневно по 223 ястия.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
преди 9 години Това е валидно за БГ най-вече защото моловете се посещават от разни безпарични шматки, които по цял ден се мотаят навън да си запълват времето и нямат пари за пазаруване. Виж 5 лв за един сандвич или кафе могат да отделят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар