- Имате два хотела в София (един с марката Novotel и един Ibis). Как се развива Ibis, който отвори преди две години?
- Той е много нишов и зависи изцяло от летището. Хотелът има собствена ниша - пътуващите хора, хора, които работят на летището, пилоти и пр. Расте много добре.
- Orbis планира и нов хотел в София (който ще комбинира марките Novotel и Ibis) и има интерес и към големите градове извън столицата - бихте ли предоставили малко повече информация за тези планове?
- Да, подписахме договор за нов хотел в центъра на София. Той ще се намира в началото на бул. "Тодор Александров" на отлична централна локация. Очакваме да отвори през първото тримесечие на 2018 г.
Предвиждаме и други проекти в София, а също и извън нея в градове като Пловдив и Бургас.
- Българските власти и експерти от сектора очакват ръст на броя туристите в България, защото се счита за по-безопасна лятна дестинация в сравнение със страни като Турция и Египет. Бихте ли инвестирали в някой от черноморските или зимните курорти у нас и къде?
- Основният ни бизнес са градските хотели в големите бизнес и туристически дестинации, на втори етап бихме могли да разгледаме и курортите. Намерението ни е да развием мрежата си от хотели основно чрез партньорства с франчайзинг и договори за управление и да станем пазарни лидери в България. След като новите проекти бъдат потвърдени, ще съобщим за тях.
- Бихте ли направили сравнение между България и останалите страни в региона по отношение на хотелска заетост, цени, приходи от налична стая, качество на услугите и пр.?
- Представянето на различните пазари се различава на базата на пазарни специфики, зрялост на пазара, размер на хотелската мрежа и пр.
Първият ни Novotel в София се представя много добре по отношение на разпознаваемост, имидж и оперативни маржове. Това е истински успех, който постигнахме след над три години от отварянето на хотела. Хотелът взе справедлив дял от пазара по-бързо от планираното и миналата година се представи с 30% по-успешно от средното ниво за 5-звездните и 4-звездните брандирани хотели в София по отношение на заетостта.
- Колко важен е интернет за продажбите ви - какъв дял от резервациите се правят онлайн и как очаквате да нарасне?
- Интернет и свързаността са ключови за хотелиерския бизнес, като генерират важна част от бизнеса.
Днес едно от най-големите предизвикателства, пред които сме изправени, е дигитализацията. Партньорът на Orbis - AccorHotels, има глобален план и решения за дигиталните предизвикателства, който въвеждаме и в Източна Европа.
AccorHotels има мощни инструменти, като онлайн платформа за резервации (която генерира по 1 резервация на всеки 2 секунди), едно общо мобилно приложение за резервация във всички хотели в света и програма за лояност Le Club AccorHotels, която има над 24 млн. членове.
- Какви са специфичните рискове и предизвикателства, които срещате в България като цяло?
- Опитната работна ръка определено е предизвикателство. Тя обаче е предизвикателство и в другите държави в Източна Европа.
Няма специфичен за България риск. Това, от което се нуждаем, е политическа стабилност и конкурентна икономическа среда. По време на форума Hotel & Tourism Investment Forum срещнахме министъра на туризма на България, което е важно. Събития като това също са важни.
Най-добре е когато се вижда, че общата икономика е здрава, както е в България.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.