IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Франк Реул: Интернет е ключов за хотелиерския бизнес

Не би било разумно да се борим срещу споделената икономика, смята мениджърът за България, Румъния и Македония на Orbis Hotel Group, лицензодател на AccorHotels

08:10 | 28.06.16 г.
<p>
	Франк Реул. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Франк Реул. Снимка: Личен архив

- Имате два хотела в София (един с марката Novotel и един Ibis). Как се развива Ibis, който отвори преди две години?

- Той е много нишов и зависи изцяло от летището. Хотелът има собствена ниша - пътуващите хора, хора, които работят на летището, пилоти и пр. Расте много добре.

- Orbis планира и нов хотел в София (който ще комбинира марките Novotel и Ibis) и има интерес и към големите градове извън столицата - бихте ли предоставили малко повече информация за тези планове?

- Да, подписахме договор за нов хотел в центъра на София. Той ще се намира в началото на бул. "Тодор Александров" на отлична централна локация. Очакваме да отвори през първото тримесечие на 2018 г.

Предвиждаме и други проекти в София, а също и извън нея в градове като Пловдив и Бургас.

- Българските власти и експерти от сектора очакват ръст на броя туристите в България, защото се счита за по-безопасна лятна дестинация в сравнение със страни като Турция и Египет. Бихте ли инвестирали в някой от черноморските или зимните курорти у нас и къде?

- Основният ни бизнес са градските хотели в големите бизнес и туристически дестинации, на втори етап бихме могли да разгледаме и курортите. Намерението ни е да развием мрежата си от хотели основно чрез партньорства с франчайзинг и договори за управление и да станем пазарни лидери в България. След като новите проекти бъдат потвърдени, ще съобщим за тях.

- Бихте ли направили сравнение между България и останалите страни в региона по отношение на хотелска заетост, цени, приходи от налична стая, качество на услугите и пр.?

- Представянето на различните пазари се различава на базата на пазарни специфики, зрялост на пазара, размер на хотелската мрежа и пр.

Първият ни Novotel в София се представя много добре по отношение на разпознаваемост, имидж и оперативни маржове. Това е истински успех, който постигнахме след над три години от отварянето на хотела. Хотелът взе справедлив дял от пазара по-бързо от планираното и миналата година се представи с 30% по-успешно от средното ниво за 5-звездните и 4-звездните брандирани хотели в София по отношение на заетостта.

- Колко важен е интернет за продажбите ви - какъв дял от резервациите се правят онлайн и как очаквате да нарасне?

- Интернет и свързаността са ключови за хотелиерския бизнес, като генерират важна част от бизнеса.

Днес едно от най-големите предизвикателства, пред които сме изправени, е дигитализацията. Партньорът на Orbis - AccorHotels, има глобален план и решения за дигиталните предизвикателства, който въвеждаме и в Източна Европа.

AccorHotels има мощни инструменти, като онлайн платформа за резервации (която генерира по 1 резервация на всеки 2 секунди), едно общо мобилно приложение за резервация във всички хотели в света и програма за лояност Le Club AccorHotels, която има над 24 млн. членове.

- Какви са специфичните рискове и предизвикателства, които срещате в България като цяло?

- Опитната работна ръка определено е предизвикателство. Тя обаче е предизвикателство и в другите държави в Източна Европа.

Няма специфичен за България риск. Това, от което се нуждаем, е политическа стабилност и конкурентна икономическа среда. По време на форума Hotel & Tourism Investment Forum срещнахме министъра на туризма на България, което е важно. Събития като това също са важни.

Най-добре е когато се вижда, че общата икономика е здрава, както е в България.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:15 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още