Раздялата на социалната мрежа Facebook с досегашния й финансов директор Гидеон Ю, може да се тълкува като знак, че компанията се подготвя за първично публично предлагане на акции (IPO), смята икономическият анализатор Том Таули.
Платена публикация в Wall Street Journal разкри, че Гидеон Ю ще освободи позицията на финансов директор и Facebook ще назначи на негово място човек със солиден опит в управлението на публични компании.
Гидеон Ю се присъединява към управленския екип на Facebook през 2007 г., като преди това е заемал висок пост във финансовия отдел на Yahoo.
Икономистът пише в своя блог, че ако Facebook действително се подготвя първично публично предлагане, веднага ще изникне въпроса дали моментът е подходящ за това. С началото на ипотечната криза в САЩ и нейното прерастване в рецесия на световната икономика, активността на глобалния пазар на IPO е минимална.
Въпреки това според него има компании, които могат да развълнуват инвеститорите при всякакви обстоятелства и във всякакви пазари. Анализаторът припомня листването на Google, която става публично дружество в не особено добър за фондовите пазари период и то през лятото.
Като допълнителен аргумент Тим Таули посочва, че през тази седмица китайската компания за онлайн видеоигри Changyou ще дебютира на американския фондов пазар NASDAQ. Ако листването приключи успешно – а налице са много признаци, че то ще мине добре – това може да окуражи Facebook също да се превърне в публично дружество.
Тим Таули изрежда редица причини в полза на листването. Според него е много вероятно Facebook да има нужда от допълнително финансиране. Поддържането на бурния темп на растеж на социалната мрежа може да се окаже доста по-скъпо от очакваното, особено по отношение на човешкия капитал и технологичната инфраструктура. От друга страна, самите инвеститори не биха възразили срещу повишаването на ликвидността на Facebook.
Назначаването на първокласен финансов директор вероятно ще отнеме поне няколко месеца. Още толкова ще са необходими и за процедурата по листването. Това означава, че ако Facebook планира да стане публична, ще са нужни поне шест месеца за подготовка.
С други думи, не очаквайте първично публично предлагане преди есента, завършва Том Таули.


Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Япония е изправена пред криза, свързана с деменцията
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети