Ако приемем, че „другите“ приходи, без тези на часовника, се свиват със скоростта от тримесечието преди година – т.е. с около 7%, приходите от часовника ще бъдат около 1,1 млрд. долара. Ако приемем още, че средната цена е от 400 долара – което е близо до долната граница и вероятно е твърде ниска, тъй като повечето потребители поръчват по-добре изглеждащи и по-скъпи каишки, с които да заменят евтините пластмасови, това са 2,7 млн. продадени часовника за първите два месеца. (Средната цена за iPad според твърдението на Кук трябва да е около 500 долара).
Проблемът с изнасянето на подобни цифри не е, че ще помогне на конкуренцията. Всички конкуренти общо са продали само 6,8 млн. умни часовника през 2014 г. Apple несъмнено е лидер в тази продуктова категория. Но дали е задоволила очакванията на пазара? Не, и то с много.
Списание Fortune наскоро състави списък на оценки на анализатори за продажбите на Apple Watch за трите месеца до 27 юни. На 19 юли средната оценка беше за 4,07 млн. броя. Само един от анализаторите, Търли Мюлер, който управлява блога Financial Alchemist, прогнозира продажби под 3 млн. броя (2,85 млн. броя, което все пак е по-високо от оценката на BloombergView, базирано на цифрите на Apple и изявлението на Кук). Прогнозите на Deutsche Bank бяха за 3,9 млн. броя.
Apple няма да обяви продажбите, защото се страхува, че не е успяла. По времето на Джобс компанията трябваше само да надделее над конкуренцията и да задоволи клиентите си. Днес, предвид очакванията, Кук знае, че усилията ми никога няма да бъдат достатъчни.
Той вероятно знае и, че Apple Watch не може да бъде ефективен заместител на някой от водещите продукти на компанията, както iPhone измести iPod. Годишният спад на продажбите на iPad за последното тримесечие – 1,3 млрд. долара или с 23%, е по-голямо от приходите, генерирани от продажбата на часовника.
Apple, въпреки цялата си мощ и привидно многообразие, разчита на iPhone, който допринася за 63,2% от продажбите. Той не е чудо за един ден, но компанията ще стане доста по-малка, ако водещият ѝ продукт започне да запада. За момента смартфонът е подкрепян от стабилния растеж в Китай, където продажбите на iPhone са се повишили с 87% спрямо миналото тримесечие. Но този пазар е непредсказуем, както много производители на луксозни стоки, включително швейцарски компании за часовници, разбраха, след като антикорупционната кампания на президента Си Дзинпин набира все повече сили. Някои китайски потребители предпочитат надценени джаджи и дрехи, но купувачите на престижни продукти не са сред най-надеждните клиенти.
След смъртта на Джобс Apple тепърва трябва да създаде продукт, който да промени живота ни. Компанията се управлява изключително добре, успешна е и успява да се превърне в лидер на цели слоеве на технологичния пазар. Но този растеж се основава на наследството на Джобс. А това не е особено приятно.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 10 години Разбира се, че слаби резултати! Защо тъй всеохотно разкриват продажбите на iphone, нима така не помагат на конкуренцията? Тези часовници, не само, че по всяка вероятност са с по-слаби от планираните продажби, ами второто поколение ще бъде с още по трагични такива. Хората нямат нужда от подобна джажа при текущото им ниво на технологично развитие. Ако при първото поколение култът и рекламата заведоха множество хора все пак до магазините, интересно колко от тях ще направят същото когато дойде време за версия 2. Личното ми мнение, е че поне 65% няма да повторят покупката, от и без това слабите продажби на артикула. отговор Сигнализирай за неуместен коментар