Планирате ли други големи сделки тази година?
- Не, нямаме конкретни планове. Онзи ден сключихме сделка с Макс. Разглеждаме начина, по който се развива пазарът, и имаме дългосрочна стратегия за българския пазар. Всяка стратегия е свързана с известни инвестиции. Ако видим възможност, която съвпада с нашата стратегия, може да се възползваме. Но засега нямаме ясен план.
Вие сте главен главен изпълнителен директор на Мтел от 2013 г. Как се промени компанията за това време и какви промени претърпя самият пазар?
- За последните две години променихме голяма част от нашите операции и се опитахме да ги подобрим. Постарахме се да бъдем по-близо до потребителите и да се вслушваме повече в тях. Представихме много нови услуги, които носят по-голяма стойност на клиентите. Да не забравяме, че поставихме потребителя в центъра на вземането на решения. Сменихме мотото си на “Ти водиш” - дадохме възможност на клиента да вземе решение кога и как да използва услугите ни. Звучи лесно, но всичко това е свързано с много работа.
Съвсем очаквано за този период пазарът се промени. Някои от тези промени бяха двигател на част от промените в нашата стратегия. Насочихме се повече в сегмента с трафик на данни. Смятаме, че бъдещето ще е свързано с данните. Виждаме, че все повече хора имат по-голям апетит за тях, ето защо им предлагаме различни планове. Данните играят ключова роля за развитието на пазара. Втората промяна е свързана с това, че по-големият поток от данни доведе до по-голямо използване на смартфони. Спомням си, че когато дойдох тук в началото на 2014 г. 50% от всички нови продадени телефони бяха смартфони. Сега този процент е повече от 70%.
На трето място заложихме повече на конвергенцията, като предложихме т.нар. микс, който дава възможност на потребителите да пестят, като комбинират услуги. Потребителите стават все по-взискателни, а ние трябва да имаме предвид това, ако искаме да сме една крачка пред техните очаквания.
Последният финансов отчет на компанията показа, че приходите на компанията спадат, но отбелязвате ръст в броя на потребителите и увеличавате пазарния си дял. Какви са очакванията ви за финансовите резултати до края на годината?
- Знаем, че българският пазар е много конкурентен. Има три компании с добри операции и до известна степен агресивно ценообразуване. От друга страна трябва да обърнем внимание на регулацията на пазара и промените, които засягат резултатите. Най-голямата компания по размер и потребители, страда най-много от тези промени и това сме ние. Мтел следва стандартите на пазара по отношение на цените и това се отразява на нашите приходи. Очакваме и планираме, че този спад ще се стабилизира и ще видим ръст към края на годината. За нас е много важно да следваме нашата дългосрочна стратегия и ако трябва да пожертваме част от нещата, които искаме в краткосрочен план, ще го направим.
Всички очакват с нетърпение пускането на 4G услугите в България. Вие готови ли сте за тях?
- Мтел винаги е била много напред с технологиите и винаги сме пускали най-новите и най-добри технологии на българския пазар. Вече модернизирахме мрежата си и тя е готова за предоставянето на LTE. Но за да се случи това, трябва да получим разрешение от регулатора. Подали сме заявка и се надяваме възможно най-скоро да получим позитивен отговор. Ще ни трябват максимум 6 месеца, за да започнем да предлагаме LTE. 4G ще донесе нов тип преживяване на потребителите, когато става дума за скорост на връзката. И тук не говорим за малка разлика.
До 2017 г. няма да има роуминг в Европа. Как ще се справите с предизвикателства, които това ще ви донесе?
- Tелекомуникационната индустрия е единствената в света, в която цените слизат надолу. Навсякъде другаде се покачват. Тя се влияе значително и от регулацията в Европейския съюз, а съгласно нея следва премахване на роуминга и съответно и на таксите за него. Работим по този въпрос. Опитваме се да решим как да се справим със случващото се. По-важното за нас е да не жертваме качеството на услугата, която предлагаме на нашите клиенти. Много хора искат да не плащат за мобилни услуги, но както казват - получаваш за това, за което плащаш. Вярвам, че е важно да плащаш за стойността на услугата, която ти се предоставя. Всички неща имат стойност. Ако ние започнем да жертваме качеството, смятам, че клиентите никак няма да са щастливи.
Кога очаквате този спад в цените в индустрията да спре?
- Не става дума за спирането на този спад. Всичко трябва да се случва рационално, като се има предвид получаването на стойност срещу пари. Ние можем да предложим на потребителите различни услуги и продукти спрямо нуждите им и според това за какво са готови да плащат. Например 4G - мрежата ще бъде пусната и потребителите ще имат напълно различно преживяване благодарение на нея, но за това ще си има цена. Все още не знаем каква, защото не предлагаме услугата. Това, което искам да кажа, е, че всичко трябва да бъде разглеждано от прагматична гледна точка. Ние се намираме в индустрия, в която за нас работят много хора. Имаме между 2000 и 3000 служители, а други 10-15 хил. работят индиректно в нашата индустрия. Всяка голяма промяна в цените оказва влияние върху заетостта и ние искаме да избягваме сътресения от този тип.
Танасис Кацирубас: С Blizoo Мтел иска да развива пазара на телевизионни услуги
Какво предстои за мобилния оператор след двете големи сделки, които обяви през последните дни
08:12 | 31.07.15 г. 19Препоръчан материал от партньор на investor.bg
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
-
ЕС и Г7 обмислят забрана на морските услуги за износа на руски петрол вместо ценови таван
-
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
-
SpaceX се насочва към оценка за 800 млрд. долара преди потенциално IPO през 2026 г.
-
Украйна: Русия използва мирните преговори "като прикритие" за военните си действия
-
Повече от 500 соларни проекта в САЩ са застрашени от политиката на Тръмп
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Финансовият директор на "Фантастико": Най-голямото предизвикателство ще е преходният период към еврото
-
Световна франчайз мрежа за недвижими имоти навлиза в България
-
Без увеличаване на данък дивидент и на осигурителните вноски - правителството внася проектобюджета в понеделник
-
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Финанси виж още
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
-
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
-
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
3 -
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан


преди 10 години "Нашият пазарен дял не е много голям, тъй като наскоро започнахме да предлагаме фиксирани услуги."Тоя...не е у ред май...имат над 250 000 потребителя в момента на интернет(заради придобиването на Мегалан и СП Нет). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години За цените не си прав, за качеството 100% е така. Първо-БГ все още има най-евтиният интернет в света(буквално)-цена на мегабит. Второ промоциите на Мтел бяха невероятни преди няколко месеца. Услугата, реално-под всякаква критика...би било добре за...Германия или Франция...или някоя друга държава, която все още си развива сектора, но не и за нас(ако някой не е наясно-в тоя сектор ние сме едно десетилетие пред тия държави...да не кажа повече). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Качеството и на двете е ужасно , а цените доста високи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Спомням си, че когато дойдох тук в началото на 2014 г. 50% от всички нови продадени телефони бяха смартфони. Сега този процент е повече от 70%. Скоро ще има пренасищане на пазара. Не може да накараш баба на село да замени старата добра нокиа за някое галакси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Абе кво се правят на ощипани моми с цената, и без тва при отчета ще лъсне всичко. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Аз имам ТВ от мтел, през интернет е, качеството е лошо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Избягах от Ментел, ся и от Blizoo ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар