По всяка вероятност нов контейнерен терминал на пристанище Бургас няма да се строи или поне въпросът се отлага за далечно бъдеще.
Това казаха за Investor.bg от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията в отговор на въпроса дали и с какво финансиране ще се строят нови контейнерни терминали във Варна и Бургас, след като вчера правителството взе решение да откаже т.нар. японски заем, с който се предвиждаше да се финансира строителството на терминалите.
От транспортното министерство отбелязват, че има необходимост от строителство на нова пристанищна инфраструктура, но държавата не може да си позволи заеми за изграждането й. Затова ще се търсят възможности за финансиране от фондове на Европейския съюз.
От министерството обясниха, че е в ход процедура по концесиониране на част от пристанище Бургас и според направените прогнози и икономическата логика, спечелилият бъдещ концесионер най-вероятно ще преоборудва част от Терминал 2, за да обслужва контейнери.
„В тази връзка става безсмислено строителството на нов, специален контейнерен терминал в Бургас, тъй като оборотите са сравнително слаби“, заявиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Относно строителството на контейнерен терминал на пристанище Варна, от министерството коментираха, че след обсъждания с морската общественост вариантът за контейнерен терминал в района на Максуда е неприемлив. Понастоящем се търси друг терен, на който да бъде изграден този терминал.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Европа започва да се учи как да сваля дронове
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно