Не се предвижда обединяване на БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) в една компания и че дружествата ще продължат да бъдат развивани поотделно, съобщи по време на традиционната среща с граждански организации в Министерския съвет министърът на транспорта Данаил Папазов.
Той посочи, че в момента продължават преговорите с кредиторите на БДЖ и се надява задълженията да бъдат разсрочени. Дълговете на компанията са огромни – 605 млн. лева, от които 171 млн. лева са просрочени, посочи министърът и допълни, че разсрочването на задълженията от страна на кредиторите е всъщност най-важният елемент от оздравяването на БДЖ.
Всяко преструктуриране изисква сериозни инвестиции и затова холдингът не могат да се преструктурират много бързо, обясни Папазов на представителите на гражданските организации в Министерския съвет.
Последните финансови резултати за първото тримесечие на годината показват подобрение на ситуацията в железниците спрямо същия период на 2013 година. Предстои и продажба на голямо количество скрап, за което са проведени необходимите процедури и изрази надежда резултатите на БДЖ през второто тримесечие да бъдат значително подобрени спрямо миналата година.
Транспортният министър Данаил Папазов отговори на въпроси и на въпрос кога въздушният коридор над столицата ще се измести така, че полетите да не смущават жителите на града. Той обясни, че се използва всяка възможност, но това зависи изключително от метеорологичните условия.
„Ако се измести цялото летище така, че да се позволи коридорите за кацане и излитане да не минават над София, тогава може да бъде решен въпросът, но такива планове няма“, заяви той.
Папазов обясни, че има тенденция автомобилният транспорт да се предпочита пред железопътния от пътници и за товари. Автомобилните компании са основно частни фирми и имат по-гъвкаво управление, затова и успяват да конкурират БДЖ.
Папазов съобщи, че през следващия програмен период парите от Кохезионния фонд се разпределят почти по равно между автомобилния и железопътния транспорт.
По време на срещата премиерът Пламен Орешарски уточни, че няма официална молба за хуманитарна помощ. Премиерът заяви, че ако има такава инициатива, кабинетът ще съдейства за среща в украинското посолство, „за да организираме подпомагане с това, което е нужно на Украйна, а не с това, което ние мислим, че е нужно“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
преди 11 години Интересното е колко от останалия дълг от 434 млн. лв е краткосрочен ? :) Да не се окаже че до края на годината и те ще са в графата - просрочени :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "Загубите на БДЖ са в размер на 605 млн. лева, от които 171 млн. лева са просрочени, отчете транспортният министър "Дълговете на БДЖ :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар