Nestle България ще опита през 2017 г. да компенсира с увеличени продажби прехвърлянето на сладоледения си бизнес към съвместното дружество с британската компания R&R (което се случи на 1 октомври 2016 г.). Това съобщиха представители на компанията на пресконференция в София.
Производителят на храни отчита годишен оборот за България за 2016 г. от 257 млн. лв., като се очаква да отчете печалба от 25 млн. лв. или подобрение спрямо предходната година. Ръстът в обема е 2%.
В момента 35% от производството на компанията се изнася – основно произведените в софийската фабрика серии KitKat, които отиват към 45 точки по света, тъй като в България е базиран развойният център на дружеството специално за този продукт, информира Мариан Мартинов, финансов мениджър на дружеството.
В България се произвеждат и видове KitKat, които не се продават на местния пазар, например блокчета с кафеени парченца, предназначени за канадския пазар.
Служителите в България са 1303 души, като в страната се произвеждат около 1000 продукта (при общо 2000 локални и регионални бранда за цялата компания).
През 2016 г. в българското дружество са инвестирани 11,5 млн. лв., а за 23 години присъствие в България - над 265 милиона лв., каза Мартинов.
Очаква се производителят да продължи да инвестира в производството, включително и на вафли „Мура“, които се продават само на българския пазар. Инвестициите през 2017 г. ще са с по-малък обем спрямо миналата година.
Що се отнася до произвеждания във Варна сладолед, на който се дължаха около 30 на сто от продажбите на дружеството, компенсация ще се търси с увеличаване на продажбите на българския пазар и с ръст на износа.
Сладоледеният джойнт венчър е базиран във Великобритания и компанията планира заедно с партньорите да осъществява продажби в над 20 страни с обем около 2,7 млрд. швейцарски франка, за което ще работят 15 хил. служители.
Като цяло глобалните продажби на компанията през 2016 г. са за 89,5 млрд. швейцарски франка, заяви Емануел Артур, изпълнителен директор на Нестле България АД. Дружеството отбелязва органичен ръст от 3,2% и 2,4% ръст в обема, като се очаква да бъде окончателно отчетена печалба от 13,7 млрд. швейцарски франка.
Компанията има 328 хил. служители в над 150 страни, 418 фабрики в 86 държави и всеки ден продава 1 млрд. продукта.
30% от продажбите през последните 3 години са резултат от обновяване на продуктите.
За 2017 г. компанията намалява очакванията си за органичен ръст с прогноза от 2 до 4% (при прогнози за 5 – 6% в предишни периоди), заради глобални икономически процеси и по-бавен ръст в развиващите се държави.
Фабриката в България е намалила през последните 5 години потреблението на електроенергия за тон произведен продукт с 12%, а използваната вода - с 38%, заяви Мартин Крон, мениджър Фабрика за шоколадови продукти и бисквити. Мерките за намаляване на потребената вода и ток, както и за свиване на излъчените емисии въглероден диоксид, ще продължат, каза той.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан