Бившият трейдър на френската банка Societe Generale Жером Кервиел заяви пред парижки съд, че не е виновен за загубата от 4,9 млрд. евро, понесена от банката и за която срещу него се води дело, съобщи френският вестник Le Figaro, цитиран от руската агенция Интерфакс.
„Смятам, че не нося отговорност за загубата на тези средства. Винаги съм действал със знанието на моите началници“, заяви Кервиел по време на процеса за обжалване на присъдата му.
Според френското издание заседанията, започнали днес, ще продължат през целия месец.
През 2010 г. парижки съд призна бившия трейдър за виновен във финансови измами и го осъди на 5 години затвор, от които 2 условно, както и да възстанови напълно загубените 4,9 млрд. евро.
Тогава съдът реши, че Кервиел е виновен в злоупотреба с доверие, фалшификация и въвеждане на подправени документи в информационната система. Съдията Доминик Пот отбеляза, че само 33-годишният тогава трейдър трябва да понесе отговорността за извършените измами, тъй като явно е действат без знанието на ръководителите си.
Това е най-големият скандал за измама във френската банкова система, посочва на свой ред Ройтерс.
Кервиел вече заведе 2 иска срещу Societe Generale – за това, че банката е спечелила дело с измама и за укриване на доказателства. От финансовата институция отхвърлиха тези твърдения и на свой ред заведоха насрещно дело за клевета.
Обжалването на Кервиел може да подсили становището, че независимо от ефекта от сделките за клиентите или самите банки има нужда от по-строги правила и по-голяма защита на потребителите, заяви анализаторът в компанията за проучване на фондовия пазар Alphavalue Кристоф Найдам.
„Ако не е възможно да бъде защитена банката от подобен род търговски измами, става все по-наложително този вид дейност да бъде отделена от банкирането на дребно“, добави той.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат