Ирландия научава бързо, че една нарастваща икономика не е без проблеми, когато увеличаващите се заетост и население оказват натиск върху услугите и инфраструктурата, все още носещи дълбоките белези на финансовата криза, пише Ройтерс.
Наречени "проблеми на успеха" от финансовия министър Майкъл Нунан, острият недостиг на жилища, повишаващите се наеми, общественият транспорт, лишен от финансиране по време на кризата, и все по-голямата пренаселеност в най-бързо нарастващата икономика в Европа подчертават нещо, което би могло да усложни и икономическото възстановяване и в други части на региона.
В Дъблин, който бе начело на понижението на националната безработица до под 10% от максималните над 15% през 2012 година, такива проблеми са очевидни всяка сутрин - дълги опашки за автобуси и още по-дълги колони от трафик, докато обезсърчени хора пътуват всеки ден за работа.
"Чаках 49 минути на автобусна спирка тази сутрин!!! Закъснявам за работа (#imlateforwork)", написа в Twitter Катрин Дилън до Dublin Bus, полудържавния оператор в столицата, допълвайки, че 14 пълни автобуса са минали, преди да спре един, в който да може да се качи.
Друг гражданин публикува снимка на 50 чакащи, докато претъпкани автобуси ги подминават, а в същото време някои се оплакват, че 30-минутното пътуване до централен Дъблин от предградието Стилорган се е превърнало във всекидневна битка.
Операторите на обществения транспорт в Ирландия са в най-трудно положение. Броят на пътниците на Dublin Bus спадна с близо една четвърт при кризата, която тласна Ирландия към тригодишно международно спасяване през 2010 година и компанията сви автопарка си почти с толкова, с колкото бе орязвана и държавната й помощ според мерките за икономии.
След като ирландската икономика нарасна с над 5% миналата година и се очаква да отчете по-бърз растеж през 2015 година, пътуванията отново се увеличават и говорителка на Dublin Bus твърди, че операторът повишава капацитета с 1,5 до 2% в съответствие с търсенето.
Според Ирландската конфедерация на бизнеса и работодателите (IBEC) обаче това е показателно за нивото на "грижи и поддръжка" при държавните инвестиции, позволени от фискалните правила в ЕС, и въведени, за да спрат разточителните разходи, които според сдружението ще ограничат растежа.
Предвид това, че Ирландия е задължена да продължи да намалява структурния си бюджетен дефицит - показател, който изключва ефектите на икономическия цикъл - докато не го премахне през 2019 година, тя може само постепенно да увеличава капиталовите разходи според нов шестгодишен план, оповестен през септември.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?
преди 10 години Що ми се струва, че тоя Европейски съюз все повече ми прилича на комунистическа България. Някъде по върховете, разни "умници", които нищо не могат да вършат, измислят правила и закони, които да пречат на съзидателите, на блага. отговор Сигнализирай за неуместен коментар