Според Селасие правителството „трябва да вдъхне повече доверие“, и да „успокои инвеститорите“.
Разходите на Португалия за заемане на средства на пазарите нараснаха след съгласуването на спасителния пакет през миналата година.
Вчера разликата в доходността по 10-годишните португалски облигации бе с 12,02 процентни пункта повече от германските държавни облигации с аналогичен матуритет при 5,11 процентни пункта през април 2011 г., когато предишното португалско правителство прие условията на международните кредитори. Два месеца по-късно, когато Коельо пое властта, разликата бе 6,70 процентни пункта.
„Има известно несъответствие между високото ниво на спреда в момента и онова, което се случва с фундаментите“, смята ръководителят на мисията на МВФ за Португалия.
Развитието на нещата около Гърция изглежда има отношение към нарастващите спредове, добави той, макар че според него „двете страни имат много различен дългови профили“.
МВФ очаква съотношението на португалския дълг към брутния вътрешен продукт на страната „да се стабилизира около 115% през 2013 г. и „постепенно да започне да намалява след това“, подчерта Селасие.
Той изтъкна, че Португалия се е заловила да коригира дисбалансите и че правителството предприема структурни реформи.
Дефицитът по текущата сметка е намалял повече от онова, „което предвиждахме, но ние очакваме допълнителното му понижаване“ и може да минат още 3 години, преди дефицитът да се понижи „значително“, каза още ръководителят на мисията на МВФ за Португалия.
Сред предизвикателствата пред страната е справянето със слабата конкурентоспособност като начин за ускоряване на ръста, категоричен бе той.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?