Рекордните цени на природния газ в Европа не означават, че е изгодно да се изпращат всички наличности към региона.
Въпреки че европейските цени нараснаха повече от три пъти тази година, те тепърва трябва да изпреварват стойността на втечнения природен газ (LNG) за Азия – най-големия регион вносител. Ръстът се дължи на паническото изкупуване на количества преди зимния отоплителен сезон, което още повече увеличава конкуренцията за малката част от доставките, които се търгуват свободно на спот пазара и не са обвързани с дългосрочни договори.
Газовите пазари в Европа, Азия и САЩ са свързани чрез търговията с LNG, така че случващото се в един регион може да промени посоката на потоците. Очаква се на предстоящата среща на най-големите търговци и производители в Дубай – първата на живо от началото на пандемията – темата за покупките на LNG да бъде ключова, тъй като всички страни искат да държат хората на топло и светло през зимата.
Bloomberg обобщава в пет графики защо Европа не получава достатъчно LNG и какво ще е необходимо, за да се промени това.
1. Къде е LNG?
Европа премина от излишък към недостиг само в рамките на две години. Това е така заради растящото търсене в Азия, тъй като Китай успя бързо да излезе от пандемията. Най-лошата суша от десетилетие в Бразилия също допринесе за недостига, тъй като страната се обърна към LNG за производството на електричество, което обикновено се добива от водноелектрически централи. Всичко това остави силно ограничени доставки за Европа, като вносът намалява от началото на юни.
2. Дългосрочни договори
По-голяма част от обемите LNG е заключена в дългосрочни договори и голямата част от тях са за Азия. Така че това, с което разполагат трейдърите, всъщност е по-малко от половината на общите доставки. Тези контракти обикновено са свързани с петрол, който в момента е по-евтин от газа в европейските хъбове или от LNG в Азия. Това означава, че страните по-скоро ще се придържат към договорите си и това ще оставя още по-малко количества за спот пазара.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?


преди 4 години Напразно се плюмчиш. Не ми пука. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мне, ще си продължим с полезните санкции. И нали са били полезни, според пyтeтo, значи ще сте доволни петолъчниците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години 1.Янките са по-големи "петолъчници": Никой друг, няма чак толкова много на знамето си.2.Санкциите поначало са грешка и ощетяваха - уж, целево - само рашките но, те си преструктурираха това-онова, и свалиха зависимостта си отвън.3.Обаче, могат и сега, компенсират наистина продължителен период, в който, търпяха загуби. Може да не ти изнася и да ти е нервно.но, ТОВА не променя фактите.4.Нямам идея, кой "църка молби".Съответно,6.Що си нервен, ако уж всичко ти е ОК? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Петолъчник, нали санкциите били полезни, бе? Така ви каза най-мъдрото жуже пyтeтo. Айде изяснете се първо, преди да църкате молби. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Чакай ти от умрял писмо отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Сега да вдигнат санкциите срещу Русия и, СЛЕД КАТО КОМПЕНСИРА ЗАГУБИТЕ СИ ОТ ТЯХ, тя може и да понамали цената. Малко. Да не се самозабравят и да не повтаря. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години А ни не се тръшкаме бе *** Тиквата ни диверсифицира - кеф ти евтин газ от ФАШ ,кеф ти от Азърбейджан, ти ко се абиш отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ЩГД джендърите - превеждам : ще го духат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Интееесна полу статия. Защо полу? Интересни графики и непълни или липсващи коментари. Първото което ми направи впечатление е: "малката част от доставките, които се търгуват свободно на спот пазара и не са обвързани с дългосрочни договори". Значи практиката да се подписват дългосрочни договори не е налагана от Газпром, а е масова. Не съм чул да критикуват друг доставчик за това че предлага дългосрочни договори."Газовите пазари в Европа, Азия и САЩ са свързани чрез търговията с LNG" значи високата цена на спотовият пазар не се влияе само от Газпром. Нещо повече от третата графика се вижда цената на азиадскита пазари се вдига и е водеща а европейската я следва. Не може да обвините Газпром че манипулира цените в Азия защото там продава ограничено количество. Просто цената на пазара се вдига и Газпром печели както и всички други търговци. Дори да допуснем Газпром има ресурс да залее пазара и да свали цената защо трябва да го прави? По скоро би трябвало да се очаква да се стреми към ситуация подобна на зимата 20/21 в Азия. Пика в цените със сигурност е бил приятен на много търговци. И на края на е метнат един параграф за ранното запазване на корабите. И какво от това? Как това влияе това та Европа не купува гориво, а Азия купува ?Или просто да лепнем нещо за корабите пък много важно дали има връзка със статията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Върховният съд на ЕС разпореди в понеделник Полша да плаща на Брюксел дневна глоба от 500 000 евро, защото не е затворила голяма въглищна мина към ТЕЦ и опушва съседна Чехия, предаде БГНЕС."Не съм го казвал, но пак ще го повторя: въглищата са по-голямата далавера краткосрочно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар