Новозеландската компания Martin Aircraft намери инвеститор и скоро ще започне производство на реактивни летателни апарати за индивидуална употреба под формата на раница за гръб. Първоначално, компанията планира да произвежда 500 броя от превозните средства годишно.
Цената на всяко устройство ще бъде повече от 75 хил. долара.
Въздухоплавателното средство е измислено от създателя на компанията Глен Мартин и бе показано и демонстрирано през лятото на 2009 година. Експериментът бе осъществен с тегло от 115 кг. Пълен резервоар с гориво може да стигне за полет, дълъг 30 минути. През това време пилотът на раницата ще бъде в състояние да преодолее разстояние от 48 км.
Устройството може да издигне човек до височина от почти 2,5 километра. Поради малките размери на раницата и устройството й за управление не се изисква специален документ за управление.
Очаква се първите клиенти на изобретението да са спасителни служби, но не е изключено интерес да проявят и физически лица, които също да пожелаят да се сдобият с машината. Според създателя на летящата раница апаратът е с голям потенциал за използване и от въоръжените сили, съобщава вестник Daily Telegraph.
Интерес към иновативния продукт е проявила международна самолетостроителна компания, чието име не се съобщава. Тя е влязла в ролята на инвеститор и е финансирала производството на реактивния апарат.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация