Американският автопроизводител Ford очевидно е изправен не само пред смяна в мениджмънта, но и пред намаляване на производствените капацитети. Един от европейските му заводи е заплашен от затваряне. Според Dow Jones Newswire с най-големи шансове да бъде закрит е заводът в Генк, Белгия, на около 120 километра западно от Кьолн. В момента работна група работи върху пакет за от мерки за изпадналите в затруднение европейски операции.
Говорителят на Ford за Европа отказва конкретен коментар. „Ford ще провери всички операции в Европа, за да реагира адекватно на трудностите от близкото бъдеще“, казва той. В дългосрочен план концернът иска бързо да пусне нови модели на пазара, да коригира предлагането към търсенето и да намали разходите си.
В завода в Генк, който принадлежи към германската Ford Werke GmbH, работят около 4000 служители. Там преди всичко се асемблира моделът Mondeo. В САЩ превозното средство от среден клас се предлага под името Fusion. В Америка в момента пък се увеличава производствения капацитет. Ако там започнат да се произвеждат и превозни средства за Европа, то затварянето на белгийския производствен обект ще стане още по-необходимо.
Освен това белгийските профсъюзи се считат за по-немощни в сравнение с представителите на работниците и служителите в Германия и Великобритания, където Ford също има заводи.
Очаква се ръководителят на бизнеса на Ford в Северна и Южна Америка Марк Фийлдс да наследят действащия изпълнителен директор Алън Мълали. Според информация на източници от компанията Фийлдс скоро ще поеме новосъздадения пост на главен оперативен директор. Така 51-годишният мениджър ще бъде в добра позиция да наследи Мълали, веднага след като 67-годишният главен изпълнителен директор се оттегли от поста си. Фийлдс вече има натрупан богат опит: преди да се завърне в Северна Америка през 2005 г. той е бил отговорен за бизнеса на компанията в Европа.
Ford страда от икономическия спад в Европа. Продажбите през 2012 г. се очаква да се свият за пета поредна година. Мълали вижда проблемите на Ford в Европа главно като собствено дело и затова иска да намали разходите и да увеличи приходите си, за да бъде печеливш.
За тази цел концернът ще представи три нови модела в Европа. И трите - Ford Mustang и джиповете Edge и EcoSport, вероятно ще се произвеждат извън Европа и след това ще се внасят, което ще е сбогуване от досегашната стратегия на Ford.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР