След десетилетие на сериозен ръст към края на 2020 година по световните пътища се движат 10 млн. електромобила, пише в анализ на Международната агенция по енергетика (МАЕ).
Само през миналата година регистрациите на електромобили се увеличават с 41%, докато при конвенционалните автомобили има спад на продажбите от 6 на сто.
Потребителите са похарчили 120 млрд. долара за покупката на електромобили през миналата година. В същото време правителствената подкрепа за сектора се изчислява на 14 млрд. долара.
През 2020 година са продадени 3 млн. електромобила, което е дял от 4,6% от общите продажби на автомобили, сочат още данните на МАЕ.
Другата интересна тенденция от миналата година е, че Европа изпревари Китай и вече е най-големият пазар на електромобили в световен мащаб.
Интересът към електромобилите няма да остане тенденция само през 2020 година - още през първото тримесечие на 2021 година продажбите се увеличават със 140%. Двигател на ръста този път е Китай с около 500 хил. продажби. Европа е втора с 450 хил. продадени електромобила.
Доброто представяне на сектора през миналата година и в началото на тази се дължи на няколко фактора.
На първо място това е, разбира се, широката подкрепа от правителствата и институциите по света.
Електрическата мобилност е една от стъпките за намаляване на въглеродните емисии. През 2020 година повече от 20 държави по света заявяват, че ще забранят продажбите на конвенционални двигатели в следващите години.
Нещо повече - в много държави се създадоха схеми в подкрепа на сектора, за да не загуби инерцията, натрупана в последните години, заради пандемията от коронавируса. Но като цяло през последните пет години субсидиите за електромобилите намаляват и това показва, че те стават все по-атрактивни за потребителите.
Една от причините за това е цената. Технологиите се развиват и разходите за покупката, както и издръжливостта на батериите, вече стават поносими за потребителите.
На този фон производителите на електромобили съобщават масово за разширяване на портфолиото си и разработване на нови модели. Увеличават се и моделите на тежкотоварните електромобили, като четирите големи производителя в сектора заявяват планове за развитие на електрически двигатели.
Пазарите на електромобили имат много голям потенциал особено ако светът ускори усилията си за опазване на околната среда.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
преди 4 години За сравнение,контрабандата на редки и/или изчезващи животински видове в света е на стойност към $210млрд. Два пъти повече отколкото е пазарът на ел.автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мой познат кара с "измислено" гърне почти 2г., преди достатъчно хора от града, да се оплачат и накрая да му спрат колата от движение, която се оказа и със сменен двигател, който в пъти надвишава оригиналния, като мощност.С моторите историята е същата, стане ли лято и мине ли 22ч., се почва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години нали... личи си че младежа няма кола :) ... преди нколко години като ми изпадна едното гърне... още същия ден ме спряха. Спаси ме фака че гърнето беше в багажника.. един вид доказателство че се е случило преди малко :)но пък шума генериран от дупките/бабуни е все още доста силен ! ... тук след предизборното кърпене има такива че даже пломбите ми тракат ! Аз му викам фрактално кърпене... супер малка кръпка в малка кръпка в средна кръпка в голяма кръпка в кърпена яма ! ... и нема две на еднаква височина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години те тия реставрираните 20г вече трудно минават преглед , щото от ДАИ ако хванат такъв , могат да вземат на пункта правил прегледа лиценза . така направиха правилата , даяджиите си пазат хляба , пунктовете си пазят хляба . заплатите дори и на средно ниво чиновници там са си много добри , и не си струва да си рискуват заплатата за някой *** ... а бмв е скъпа за поддръжка кола . ловят окото , ама поддържаните . и вървят , което си е истина . нема друга кола , с която като се залепиш на некой в задната броня с ангелските очи и да ти правят път веднага ... :)))знаеш ли как са се изхитрили даяджиите , седят скрити пред некой пункт за ГТП , чакат да излезе некоя таква реставрирана талига дето разправяш , документите и обратно в пункта . я да видим показателите на газове , я спирачикте да видим дали сте нагласили , я ламарините тука , я светлините ... актовете за пункта са четири-пет цифрени + запечатване за по няколко месеца ... !! ... та такива кат мишето фенове на печките пооредяха доста ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години тва ще да е само на артия щот аз по улиците виждам нафталини, хибриди и бензини, докато тия с тоците са у лево те. немеме .... На магистралата като карах от Швабско до Българско електричарки 0 броя щот там ако ти спре тока нема къде заредиш, а ако има то треа стоиш ено 8часа скован до ток/колонката .... така че явно продажбите са само у въздуха че и още дизели произвеждат моля ти се, е нали щеха да ги спират ?? Toyota мноо се надуваха че спират дизелите за Европа, добре а тва кво е ? Ми 1.5 дизел е тва е ....https://***.toyota.bg/new-cars/proace-city-verso/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Електрическата мобилност е една от стъпките за намаляване на въглеродните емисии."Чудно каква част от тоя ток, идва от ТЕЦ-ове. Според мен основното предимство на ел.автомобилите е липсата на шум. Да живее на оживена улица, дори с прилична дограма, е отвратително. Особено като мине някой *** с 20г. бмв, което от 10г. е само с една тръба отдолу и се чува през 10 пресечки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар