Логан Грийн, съосновател на американската компания за споделени пътувания Lyft, се радва на „страхотно тримесечие“.
„Второто тримесечие беше наистина забележително“, казва и финансовият директор Брайън Робъртс. Всъщност конкурентът на Uber успя да спечели отново милиони пътници, да удвои тримесечните си приходи и значително да намали нетната загуба. След години на "изгаряне на пари" финансовите резерви останаха стабилни от началото на годината. Компанията оперира само в САЩ и части от Канада, предава Bloomberg.
Подемът не е за сметка на шофьорите: „Шофьорите участват в това страхотно представяне с рекорден оборот на час“, каза Робъртс по повод публикуването на финансовите резултати на Lyft за второто тримесечие на 2021 г. до края на юни. „Приходите на шофьорите останаха силни и през юли“, каза той. Въпреки че случаите на коронавируса се увеличават отново в Северна Америка, търсенето на услугите на Lyft остава силно.
В разговора с инвеститорите ръководителите заявиха, че компанията ще продължи да плаща стимули, за да примамва шофьорите да се върнат на платформата през третото тримесечие, но и след това, за да посрещне нарастващото търсене. През последните месеци компанията се затруднява да се справи с недостига на шофьори. Попитан за бонусите, главният финансов директор Брайън Робъртс отговори така: „Това е правилното нещо“.
Lyft обаче не предоставя конкретна информация за разпределенията към шофьорите. През юли говорител на компанията заяви, че шофьорите в „най-добрите региони“ печелят повече от 30 долара на час, което е значително повече, отколкото преди пандемията на коронавируса. По същото време конкурентът Uber заяви, че половината от американските шофьори са получавали повече от 32,33 долара на час с активно приложение - така че това включва и моментите, в които шофьорите чакат поръчки или са на път към пътник.
Разходите за реклама се удвоиха
През второто тримесечие на 2021 г. Lyft генерира приходи в размер на 765 млн. долара, което е увеличение от 125% в сравнение с второто тримесечие на 2020 г. и от 26% в сравнение с първото тримесечие Lyft на 2021 г. Това стана възможно чрез удвояване на броя на пътници на годишна база до 17,1 милиона души. В сравнение с първото тримесечие на годината това е увеличение с 3,6 милиона души.
Удвояването на рекламните разходи до около 100 млн. долара очевидно е помогнало на компанията. Нивото отпреди пандемията обаче все още не е достигнато. През четвъртото тримесечие на 2019 г. Lyft вече имаше 22,9 милиона потребители.


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес