Очаква се четирите нови платформи на Stellantis NV за електрически превозни средства да стимулират производството на групата, която очаква да сглобява до 2 милиона електромобила годишно, изтъква Санто Фисили, ръководител на автомобилния бизнес на компанията в Италия, цитиран от Ройтерс.
Откакто автомобилният производител беше създаден в началото на тази година чрез сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, главният изпълнителен директор Карлос Таварес настоява за „конвергиране“ между 14-те марки на групата, което ще помогне са постигането на целта от над 5 милиарда евро в годишни синергии и за осъществяването на прехода към електрическа мобилност.
Stellantis ще инвестира над 30 млрд. евро до 2025 г. за електрифициране на своята гама превозни средства. Като част от този план групата обяви, че създава четири нови платформи, върху които ще изгражда електромобилите.
„Четирите платформи разполагат с високо ниво на гъвкавост и ще споделят части, за да създадат икономии от мащаба“, изтъква Фисили, добавяйки: "По този начин всяка платформа ще може да поддържа (производството на) до 2 милиона броя (автомобили) всяка година".
Stellantis планира да увеличи дела на електромобилите от общите си продажби в Европа до над 70% към края на десетилетието и се стреми да редуцира разходите за покупка и експлоатация на електромобил до нивото на тези при конвенционално превозно средство до 2026 г.
Фисили смята, че докато разходите за производство на електрически автомобили остават по-високи, отколкото тези при традиционните модели, е необходимо политиците и индустрията да се фокусират върху разширяване на достъпа на купувачите до електрически автомобили чрез по-добро финансиране и по-мащабна зарядна инфраструктура.
Компанията разполага с 14 марки, в това число Peugeot, Opel, Jeep, Chrysler, Ram и Maserati. Тя е притисната от инвеститорите, които настояват за придържане към глобалния ангажимент за електрификация на транспортния сектор, воден от лидера в сегмента на електромобилите Tesla Inc.
През май Stellantis предупреди, че недостигът на полупроводници в световен мащаб ще се влоши още повече спрямо първите три месеца на годината, когато кризата с доставките ограничи планираното производство с 11%. Главният финансов директор Ричард Палмър посочи, че ефектите от дефицита може да продължат да се усещат и през 2022 г.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка