Daimler ще се преименува официално на Mercedes-Benz Group във вторник, близо една година след като обяви отделянето на подразделението си за камиони и автобуси. Ръководителят на компанията се надява, че ходът ще отключи стойност за акционерите в луксозната автомобилна компания, предава Ройтерс.
Това е поредната промяна в серията структурни преустройства за автомобилния концерн, който започна живота си като Daimler-Benz през 1926 г. Брандът Mercedes, носещ името на дъщерята на автомобилен предприемач, беше официално възприет от Daimler през 1902 г.
„Имаме реален шанс да повишим стойността си“, коментира главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус, без да посочва конкретна цел за оценка на компанията, която сега се оценява на малко под 77 млрд. евро.
Книжата на Daimler Truck, която беше отделена от Mercedes-Benz миналия декември, поскъпнаха леко след пазарния си дебют и в петък се търгуваха на равнище от 32,23 евро. Цената на акциите на Mercedes-Benz, която беше на най-високото си ниво от 2015 г. насам през ноември 2021 г., достигна 74,25 евро в деня на отделянето, но оттогава леко намаля до 71,15 евро.
Но луксозен автомобилен производител, борещ се на луксозен пазар, който по определение е малък и краен, може само да продължи да расте, смятат анализатори.
„Инвеститорите може да започнат да възприемат Mercedes като Lucid Motors или Tesla и да ѝ дават оценка като на производител на електромобили“, коментира анализаторът на европейската автомобилна индустрия Том Нараян от компанията RBC Capital Markets.
„Но Lucid и Tesla започнаха на сто процента с електромобили. Mercedes трябва да превърне съществуващия си бизнес с двигатели с вътрешно горене в електромобили. Това може да е ограничение за ръста на оценката в краткосрочен план“, допълва той.
Според Даниел Шварц, управляващ директор в компанията Stifel, оценките отразяват мнението, че германските брандове са в дефанзивна позиция, принудени да защитават пазарния си дял.
„Оценката на Tesla се основава на допускането, че тя ще спечели пазарен дял от германските производители, които нямат сравним потенциал за растеж на приходите“, допълва той.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България