Японската марка автомобили Lexus отчете 6-процентен ръст на продажбите през 2021 г., доближавайки се до рекорда, отчетен през 2019 г. след ревизия, съобщава Automotive News Europe. Глобалният недостиг на полупроводници, който помрачи автомобилната индустрия, не успя да попречи на силното представяне на концерна, собственост на Toyota Motor Corp.
За цялата изминала година Lexus успя да продаде 760 012 превозни средства, като Северна Америка е най-силният пазар на бранда с 332 000 продажби, което представлява 12% ръст спрямо 2020 г., благодарение на силното търсене на моделите RX и NX.
Интересно е да се отбележи, че Lexus успя да завърши трети в надпреварата за луксозния сегмент в САЩ, изоставайки единствено от BMW и Tesla.
Китай е вторият по големина пазар за марката с продажби от 227 000 броя - ръст на годишна база от един процент. На този пазар Lexus записва най-силното си представяне досега.
В Европа продажбите на марката нарастват с 2 на сто до 72 000 броя.
По отношение на електрическите превозни средства на бранда продажбите в глобален план се увеличават с 10 на сто до 260 000 автомобила. Единственото изцяло електрическо возило на Lexus може да се похвали с едва 5800 продадени броя.
Основната сила при колите с алтернативно задвижване на Lexus идва от хибридите – предпочитан сегмент и от Toyota.
Общо 495 664 кросоувъри Lexus са били продадени през миналата година.
Данните за 2021 г. представляват вторият по големина обем на продажбите след отчетените през 2019 г. 765 330 превозни средства. Ако дефицитът на чипове не беше сковал индустрията, Lexus щеше да подобри своя рекорд, споделя говорителят на марката Норихиро Цуджи пред журналисти във вторник. Вероятно това ще стане през настоящата година, добавя той.
За да акцентира върху плановете за електрификация, Lexus представи нови снимки на своя прототип RZ450e, който ще послужи за основа на очаквания електрически кросоувър на компанията.
Lexus заяви, че ще представи автомобила още тази пролет, въпреки че все още не е ясно кога превозното средство ще бъде пуснато в продажба. Очаква се това да стане към края на 2022 г. или в началото на 2023 г.
Концернът иска да електрифицира напълно своето портфолио в Европа, САЩ и Китай до 2030 г., като цели да продава по 1 млн. електрически коли годишно. Пълна електрификация в рамките на Lexus в глобален план ще бъде постигната до 2035 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?