По думите му секторът на автомобилните доставчици по българските стандарти в последните десетина години забележимо нарасна, но не ни прави потенциален автомобилен производител. Според него все още сме далече от създаването на екосистема, която да благоприятства крайно производство, само заради правенето на компоненти.
Той е на мнение, че през последните 30 години правителствата в България пренебрегват автомобилния сектор и не разбират значението на остарелия автомобилен парк като елемент от националната сигурност.
„Няма среда, която да благоприятства обновяването на автомобилния парк, а в новата икономическа ситуация ще има спад на средствата за насърчаване на електромобилност – процес, който в България дори не е започвал“, коментира той.
По думите му, въпреки че има стремеж за развиване на местно производство, не може да има реалистични очаквания за големи външни инвестиции в сектора.
„Имаме нужда от модернизация и обновяване на автомобилния парк и най-вече започване на промяна, защото промяна няма – досега по-скоро продължава бездействието", смята Калоян Желев.
Според него данните за продажбите през първите месеци на 2022 г. (около 6 хиляди нови автомобила, около 60 хиляди втора ръка; 50% от колите на възраст над 20 години), отразяват нулевата политика и разбиране за ролята на държавата.
Автомобилният експерт смята, че в световен мащаб променливите в индустрията са толкова много и толкова разностранни, че не може да се правят прогнози за бъдещето.
„Европейската комисия все още държи на целите си за премахването на двигателите с вътрешно горене, но с наближаването на крайните дати става все по-любопитно дали ще успее да ги изпълни.
„Дефиците и рисковете са навсякъде – суровини, ресурси, енергоносители в контекста на военния конфликт в Украйна, посочи Желев. – Моята прогноза е, че бъдещето ще бъде по-скоро еклектично, отколкото електромобилно или фосилно. Ще надделее здравият разум, че за различни транспортни цели най-висока емисионна ефективност имат различен вид задвижване."
Тръгват ли си завинаги от Русия световни автомобилни производители, след напускането на Renault? Какъв е спадът в продажбите на автомобили от началото на военния конфликт? През какви проблеми преминава производството на Tesla в Китай заради ковид ограниченията? Как ще се отразят кризите върху потребителите? Само необичайната суша в Тайван ли е една от причините за кризата с чиповете? Каква е цената на употребяваните автомобили? Какво се случва с големите концерни като Volkswagen, Toyota и Stellantis може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да намерите тук.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали


преди 3 години као, блягодаря за 'дядка', някак си авторитетно звучи :) дай Боже, може и пенция да хвана, ХА-ХА-ХА. Карал съм Москвич 403, 407, 408, 412. За времето си бяха що годе добри. Да видим сега какви ще направят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години дядка, единственото което чакаш е пенсията...преди като праеиха коли с двг пак в ловеч, ти колко оъ тях си купи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Е нали чекаме електричките от Ловеч?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Исторически България винаги се е надявала на нещо си...резултата го виждаме ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар