Toyota Motor Corp. ще повиши президента на Lexus Коджи Сато до длъжността на главен изпълнителен директор на японската автомобилна група, тъй като Акио Тойода ще заеме председателския пост, съобщава Bloomberg.
Сато ще управлява най-големия автомобилен производител в света в условия на глобална електрификация на индустрията, в която японските компании за момента изостават.
66-годишният Тойода, внук на основателя на концерна, ще заеме поста на председател, след като прекара 14 години като изпълнителен директор на Toyota, помагайки ѝ да се издигне до върха на световния автомобилен пазар.
Коджи Сато е назначен като главен брандинг директор в Toyota в началото на 2021 г. След като завършва университета „Уаседа“ с бакалавърска степен по машинно инженерство през 1992 г., той се присъединява към компанията още същата година. В началото на 2016 г. Сато е назначен като главен инженер в Lexus International Co., а през април следващата година става изпълнителен директор на луксозното подразделение. През септември 2020 г. Сато става президент на Gazoo Racing, марката за моторни спортове и високопроизводителни автомобили на Toyota.
Toyota търпи множество критики относно своите залози върху хибридните автомобили, като компанията изтъква, че ще търси разширение при различните видове задвижвания, избягвайки експозиция само към изцяло електрическите автомобили. Поради тази причина Toyota разработва и превозни средства с водородни горивни клетки, които имат потенциал да се развият успешно в тежкотоварния сегмент.
„Електромобилите с батерии са една от важните опции за разрешаване на проблема, но не са единствената опция“, изтъкна Тойода през ноември. Като производители, които се конкурират в световен мащаб, „трябва да предлагаме разнообразни възможности за различните потребители или шофьори на автомобили“, добавя той.
Новият главен изпълнителен директор на Toyota Motor Corp. Коджи Сато. Снимка: Bloomberg L.P.
Докато много западни съперници, като General Motors Co., обещаха да електрифицират цялото си продуктово портфолио, Toyota се ангажира да предложи „най-широкия възможен“ набор от задвижвания, за да направи автомобилите си по-екологични. Въпреки това японската група е отделила 4 трлн. йени (28,7 млрд. долара) за електрифициране на своята гама, като цели да продава 3,5 млн. превозни средства с батерии годишно до края на десетилетието.
През септември Акио Тойода заяви, че електромобилите се нуждаят от още време, за да станат масов транспорт и да изместят конвенционалните автомобили. Той обърна внимание на новите регулации на Калифорния относно автомобилния транспорт, като посочи, че новите изисквания на американския щат за нулеви емисии до 2035 г. ще бъдат „трудни“ за изпълнение.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България