Volkswagen AG все още не е взел решение за производство на електрическа кола на стойност 20 000 евро, но главният изпълнителен директор на германската автомобилна група Оливер Блуме е убеден, че компанията може да започне производствена дейност до втората половина на десетилетието, съобщава Ройтерс.
Основният лост за намаляване на цените на електрическите автомобили е намаляването на разходите за батерии, изтъква Блуме по време на конференцията на Sueddeutsche Zeitung Wirtschaftsgipfel в Берлин, посочвайки плановете на компанията да произведе унифицирана батерия, която ще намали разходите за батерии наполовина.
През март Volkswagen изложи подробности относно планирания електромобил, който трябва да се предлага на цена от 25 хил. евро. Превозното средство се очаква да бъде пуснато в продажба до 2025 г. и да предлага пробег с едно зареждане на батерията от 450 км.
По това време компанията каза, че работи върху автомобил на стойност 20 000 евро, но не предостави повече информация.
„Носим отговорност да пуснем правилните продукти на правилната цена на пазара“, подчертава Блуме.
Инфлационният натиск, липсата на добре развита зарядна инфраструктура и премахването на субсидиите за покупка на екологично превозно средство също възпират търсенето, изтъква Блуме.
В началото на месеца той обяви, че Volkswagen отлага вземането на решение за определяне на конкретна локация за строеж на своята четвърта фабрика за батерии, тъй като търсенето на електрически превозни средства в Европа изостава от очакванията.
Volkswagen разглеждаше няколко локации за изграждането на гигафабрика в Източна Европа, след като отложи избора на терен с една година. В списъка с държави изпъкваха Чехия, Унгария, Полша и Словакия.
По-рано тази година обаче групата заяви, че не бърза да вземе решение по въпроса.
Междувременно Volkswagen обяви, че ще се стреми да повиши възвръщаемостта на групата до 9-11% до края на десетилетието, преследвайки стратегия на „стойност пред обем“. Тя ще направи това като осигури по-голяма независимост на своите марки по отношение на икономиите на разходите и ефективността.
Миналата година маржът на оперативната печалба на Volkswagen се повиши до 8,1%, като резултатът беше подкрепен от силното представяне на най-печелившата ѝ марка, Porsche.
Основната цел на Блуме е да подкрепи марката Volkswagen, която от години се бори да засили своята рентабилност. Производителят на ID.3 е настроен за траен тласък на печалбата си от около 10 млрд. евро през 2026 г. Постигането на това ще зависи от разговори с профсъюзите, които разполагат със силно влияние в борда на директорите.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 2 години Може, ама с пробег 15 километтра. отговор Сигнализирай за неуместен коментар