Канада трябва да преразгледа стратегията си за изграждане на станции за зареждане на електрически превозни средства в цялата страна, изтъкват групи за застъпничество и правителствени служители, цитирани от Ройтерс.
Стратегията за внедряване на зарядни станции на премиера Джъстин Трюдо е фокусирана върху изграждането на пунктове в обществено достъпни зони и многофамилни жилищни сгради, за което експертите предупреждават, че може да не е достатъчно за бързото увеличаване на приемането на електромобилите и за постигане на амбициозните цели на правителството в областта на климата.
Най-добрата възможност за Канада да ускори изграждането на своята зарядна мрежа е да се съсредоточи върху еднофамилните къщи, където се извършва над 80% от зареждането, изтъкват някои групи за застъпничество. Службата на главния одитор на страната и други групи обаче твърдят, че втората по големина държава в света по площ трябва да направи повече в отдалечените общности с ниски доходи - задача, с която частният сектор едва ли ще се захване.
Правителството на Трюдо планира постепенно да прекрати продажбите на нови лекотоварни превозни средства с двигател с вътрешно горене до 2035 г., част от по-широката цел на Канада за ограничаване на емисиите на парникови газове спрямо нивата от 2005 г. с най-малко 40% до 2030 г. Транспортът представлява 22% от емисиите на парникови газове в Канада.
Обширната национална пътна система на страната обхваща 38 049 км и студените зими намаляват ефективността на батерията на електромобила, създавайки допълнителни предизвикателства за изграждането на ефективна мрежа за зареждане.
Канадската инфраструктурна банка, контролирана от правителството, се съгласи миналата седмица да отпусне заем до 210 млн. канадски долара (153,08 млн. долара) на търговеца на горива Parkland Corp., за да подпомогне разширяването на своята зарядна мрежа в Британска Колумбия.
Правителството на Трюдо трябва да подкрепи собствениците на по-стари имоти да модернизират своите електрически системи, работа, която струва 2000-3000 канадски долара, изтъква Даниел Бретон, главен изпълнителен директор на Electric Mobility Canada, група за застъпничество. Бретон също е съпредседател на правителствена работна група за зарядна инфраструктура.
„Хората изглежда забравят, че гръбнакът на инфраструктурата не е общественото зареждане, а домашно зареждане“, подчертава Бретон.
Предизвикателство
Бретон казва, че 30% от разходите за инсталиране на домашна станция в САЩ се покриват от федералните стимули, докато жителите на Калифорния могат да получат отстъпки за надграждане на станции за зареждане и електрически панели.
Повечето канадци карат на къси разстояния до работа, което означава, че общественото зареждане е необходимо главно за пътуващите на по-дълги разстояния, посочва Бретон.
В доклад от 7 ноември на генералния одитор на Канада се казва, че Natural Resources Canada, основната правителствена агенция, предоставяща финансова подкрепа за зарядни станции, е напът да постигне междинна цел за инсталиране на 33 500 порта на национално ниво до 2026 г.
Канада харчи повече от САЩ за зарядни устройства за електромобили на глава от населението, показват изчисления от канадската програма за чиста енергия към университета „Саймън Фрейзър“ във Ванкувър - рядък пример за това как Канада изпреварва САЩ в прехода към бъдеще, което е по-малко зависимо от изкопаемите горива.
Отава трябва да разшири финансовата си подкрепа за собствениците на жилища, без да жертва други области, изтъква от своя страна Брайън Кингстън, главен изпълнителен директор на Канадската асоциация на производителите на автомобили и съпредседател на правителствената работна група за зарядна инфраструктура.
Службата на главния одитор съобщи, че Канада е финансирала най-вече инсталирането на станции в гъсто населените провинции и трябва да направи повече за изграждането на портове в отдалечените части на страната.
Natural Resources Canada заяви, че преразглежда пропуските в инфраструктурата и търси сътрудничество от частния сектор и провинциалните власти, за да постигне целите.
Кабинетът на Трюдо планира да субсидира 84 500 нови станции до 2029 г., надявайки се да насърчи частните инвестиции, необходими за разширяване на мрежата до поне 442 000 обществени зарядни устройства до 2035 г.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
преди 1 година До: cyclop ... фейкче , я дай да видим поне един кадър на горяща електричка в София минала през локва ... вчера се разцепи небето над града ... локви колко щеш ... в трафика си беше пълно с електрички , както всеки ден ... докажи , че поне веднъж в нещо си бил прав !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година "цели на правителството в областта на климата" ...някои вече дори не осмислят какви колосални дивотии ни пишат... Все едно Монти Пайтън са писали сценария отговор Сигнализирай за неуместен коментар