IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Geely отчита по-голяма от очакваното печалба въпреки ефектите от ценовата война в Китай

Компанията потвърди целта си за продажби от 1,9 млн. автомобила за 2024 г., което е с около 13% повече от обема година по-рано

12:18 | 20.03.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Geely Automobile Holdings Ltd., листнатото на борсата в Хонконг подразделение на автомобилната империя на милиардера Ли Шуфу, отчете печалба, която надмина пазарните прогнози и потвърди перспективата за по-нататъшен ръст на продажбите през тази година въпреки забавянето на китайския автомобилен пазар, съобщава Bloomberg.

Нетната печалба на Geely е нараснала с 1% до 5,31 млрд. юана (738 млн. долара) през 2023 г., надминавайки прогнозите на анализаторите за положителен резултат от 4,9 млрд. юана. Приходите растат с 21% до 179,2 млрд. юана, което също засенчва очакванията. Бордът препоръча дивидент от 22 хонконгски цента на акция.

„Групата не само постигна рекорд в общия обем на продажбите, но също така постави рекорд в обема на продажбите на превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV)“ и продажбите за износ, изтъква компанията. Това е факт въпреки „ожесточената конкуренция“, с която Geely се сблъска, докато ценовите войни бушуваха през цялата година.

Geely потвърди целта си за продажби от 1,9 млн. автомобила за 2024 г., което е с около 13% повече от обема година по-рано. Компанията продължава да пуска нови модели, за да се опита да настигне лидера на пазара BYD Co., най-големия производител на електромобили в света и автомобилна марка номер едно в Китай за миналата година.

Но препятствията се увеличават на най-големия автомобилен пазар в света, тъй като икономическото забавяне натежава върху потребителските разходи. Това е в основата на ожесточената ценова война, първоначално започната от Tesla Inc. през 2022 г.

Конкуренцията изтласква по-малките играчи, включително премиум марката HiPhi на Human Horizons, WM Motors и електромобилното звено на строителната компания China Evergrande Group. В същото време утвърдените производители инвестират повече в изследвания и разработки на задвижващи механизми, усъвършенствани системи за подпомагане на водача и други технологии. Въпреки че това е насочено към увеличаване на продажбите, то също така „изяжда“ печалбата. Разходите на Geely за научноизследователска и развойна дейност са се увеличили с 15% през 2023 г.

Преходът на Geely към електромобили показва положителни ранни резултати, като превозните средства, задвижвани с батерии, включително плъгин хибриди, сега съставляват почти 30% от продажбите на концерна. Брандът Galaxy, предназначен за масовия пазар, продаде повече от 83 хил. превозни средства през първата година от пускането си на пазара, а доставките на премиум марката Zeekr се увеличиха с 65% на фона на новите модели и надстройки. Звеното проучва да листне акциите си на борсата в САЩ, което би го превърнало в първия китайски производител на електромобили, който постига това след първичното публично предлагане на Xpeng през 2020 г.

Представянето на Geely в Китай е още по-важно, тъй като насрещните геополитически ветрове и забавящото се търсене в световен мащаб влошават перспективите за износа. ЕС разследва китайските производители на електромобили заради щедри държавни субсидии, които са в основата на бързото разрастване на индустрията, фокусирайки се върху Geely, BYD и SAIC Motor Corp.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:13 | 20.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още