Европейският съюз е стратегическа локация за нас, особено България за високотехнологичното развитие на автомобилния клъстер, както и на енергийната индустрия. Този коментар в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria направи Клифорд Олин, мениджър по бизнес развитие в Charge CCCV (C4V). От думите му стана ясно, че C4V има интерес да инвестира в България и в момента проучва потенциални партньорства с местни компании и инвеститори за потенциална гигафабрика.И обяви, че до края на годината можем да очакваме официално съобщение по въпроса.
По думите му компанията за технологии за литиево-йонни батерии са свързани с оптималната производителност на тези батерии и дизайна на Gigafactory. Той подчерта, че позиционираната в САЩ C4V прави литиево-йонни клъстери за батерии по света, такава е целта на инвестиция при партньорство с местни фирми, за да се създаде такъв клъстер и да останат ползите за България.
Клифорд Олин добави, че C4V със седалище Бингхемптън, в щата Ню Йорк (бившата централа на NBN), разработва и произвежда литиево-йонни батерии за електромобили, мобилни устройства и други превозни средства, както и технологични продукти за индустриална употреба в слънчеви и вятърни инсталации.
Той обясни, че интересът към България е предизвикан към добрата обезпеченост на страната ни с енергийни източници, както и цената на труда. Клифорд Олин напомни, че най-голямата гигафабрика в момента в Европа е на Tesla, която е позиционирана в Берлин, но на Стария континент работят още няколко производителя на батерии за електрическа мобилност.
„Потенциалното влизане на C4V в България би им донесло предимството на по-ниски разходи за труд. Индустрията на електромобилите в Европа и САЩ, и инвестициите в нея, успяха да подкрепят развитието на производството на батерии. Евтиният свръхкапацитет от Китай, обаче, бе ограничен със специални мита в САЩ и Европа за внос на китайски електромобили с оглед защита на местните американски и европейски производители“, отбеляза мениджърът.
Клифорд Олин смята, че бъдещето на индустрията е блестящ, защото светът върви към електрификация. „Съхранението на енергия ще развива индустрията на материите и благодарение на нашата технология ние ще сме печеливши, но можем да съществуваме и с други технологии“, прогнозира мениджърът.
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.