IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Клифорд Олин: C4V има интерес да инвестира в завод за производство на батерии

Проучваме потенциални партньорства с местни фирми за гигафабрика в България, за създаване на клъстер, посочи мениджърът по бизнес развитие в американската компания

22:59 | 14.06.24 г.
Снимка: Chris Ratcliffe/ Bloomberg
Снимка: Chris Ratcliffe/ Bloomberg

Европейският съюз е стратегическа локация за нас, особено България за високотехнологичното развитие на автомобилния клъстер, както и на енергийната индустрия. Този коментар в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria направи Клифорд Олин, мениджър по бизнес развитие в Charge CCCV (C4V). От думите му стана ясно, че C4V има интерес да инвестира в България и в момента проучва потенциални партньорства с местни компании и инвеститори за потенциална гигафабрика.И обяви, че до края на годината можем да очакваме официално съобщение по въпроса.

По думите му компанията за технологии за литиево-йонни батерии са свързани с оптималната производителност на тези батерии и дизайна на Gigafactory. Той подчерта, че позиционираната в САЩ C4V прави литиево-йонни клъстери за батерии по света, такава е целта на инвестиция при партньорство с местни фирми, за да се създаде такъв клъстер и да останат ползите за България.

Клифорд Олин добави, че C4V със седалище Бингхемптън, в щата Ню Йорк (бившата централа на NBN), разработва и произвежда литиево-йонни батерии за електромобили, мобилни устройства и други превозни средства, както и технологични продукти за индустриална употреба в слънчеви и вятърни инсталации.

Той обясни, че интересът към България е предизвикан към добрата обезпеченост на страната ни с енергийни източници, както и цената на труда. Клифорд Олин напомни, че най-голямата гигафабрика в момента в Европа е на Tesla, която е позиционирана в Берлин, но на Стария континент работят още няколко производителя на батерии за електрическа мобилност.

„Потенциалното влизане на C4V в България би им донесло предимството на по-ниски разходи за труд. Индустрията на електромобилите в Европа и САЩ, и инвестициите в нея, успяха да подкрепят развитието на производството на батерии. Евтиният свръхкапацитет от Китай, обаче, бе ограничен със специални мита в САЩ и Европа за внос на китайски електромобили с оглед защита на местните американски и европейски производители“, отбеляза мениджърът.

Клифорд Олин смята, че бъдещето на индустрията е блестящ, защото светът върви към електрификация. „Съхранението на енергия ще развива индустрията на материите и благодарение на нашата технология ние ще сме печеливши, но можем да съществуваме и с други технологии“, прогнозира мениджърът.

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:00 | 14.06.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още